Півсфери — краще житло для Марсу
13 Листопада , 2017
“Конкуруючі” нейронні мережі здатні створювати фотореалістичні портрети людей, які ніколи не існували в реальності
13 Листопада , 2017

Винищувачі, озброєні бойовими лазерами, піднімуться в повітря в 2021 році

В рамках програми SHiELD (Self-protect High Energy Laser Demonstrator) Науково-дослідна лабораторія ВПС США (US Air Force Research Lab, AFRL) уклала контракт на суму 26.3 мільйони доларів з відомою компанією Lockheed Martin, яка повинна розробити і виготовити потужне і компактне лазерне озброєння, призначене для установки на літаки-винищувачі. І, згідно з планами керівництва лабораторії AFRL перший експериментальний винищувач, озброєний новим лазером, повинен піднятись в повітря вже у 2021 році.
Бортові системи лазерних озброєнь вже давно не є новинкою. Перші експериментальні лазери встановлювались на літаках в рамках американської Стратегічної Оборонної Ініціативи в 1980-х роках, в самий розпал Холодної війни. Через проблеми з енергозабезпеченням літаків того часу ці лазери були хімічними, настільки громіздкими і важкими, що їх можна було встановлювати лише на великих військових транспортних літаках і військових варіантах Boeing 747. Однак, поява потужних твердотільних і оптоволоконних лазерів робить можливим встановлення таких лазерів і на невеликих літаках-винищувачах.
Раніше цього року компанія Lockheed Martin провела чергові успішні випробування наземної лазерної установки ATHENA, потужністю 30 кВт, що розробляється в рамках програми Accelerated Laser Demonstration Initiative (ALADIN). Вогнем цієї установки було знищено п’ять безпілотних літальних апаратів Outlaw, розмах крил яких становить 3.3 метри. Лазери установки ATHENA складаються з оптоволоконних модулів, активне середовище яких, виготовлене зі спеціального оптичного волокна з додаванням рідкоземельних металів, ербію і ітербію. Так як оптичне волокно є гнучким, то лазер, довжина якого може становити тисячі метрів, упаковується в досить компактний об’єм.
Бортовий лазер, що розробляється в рамках програми SHiELD, буде встановлено на спеціальній турелі STRAFE (SHiELD Turret Research in Aero Effects), системи, яка буде утримувати сфокусований промінь лазера на певній точці поверхні супроводжуваної цілі. Для забезпечення лазера енергією і для його охолодження будуть розроблені відповідні компактні системи. І сукупність усіх цих систем буде представляти собою лазерну систему високої потужності, що вписується в задані розміри і не перевищує задану вагу, що дозволить встановити її на літак-винищувач, який має далеко не безмежні запас енергії і потужність бортового генератора.
“Цього року ми вже виготовили кілька 60-кВт лазерних систем, які будуть змонтовані на наземних транспортних засобах і надійдуть у такому вигляді на озброєння армії” – розповідає доктор Роб Афзал (Dr Rob Afzal), фахівець в галузі лазерних озброєнь компанії Lockheed Martin, – “А тепер перед нами стоїть цікаве і складне завдання – вписати подібну лазерну систему в рамки меншої випробувальної платформи, в якості якої буде виступати літак-винищувач. І тут слід зазначити, що розроблені нами технології є вже досить “зрілими” для того, щоб їх можна було використовувати практично скрізь, на суднах, на наземних транспортних засобах і на літальних апаратах”.

Джерело

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline