В майбутньому екрани перестануть бути основним способом керування пристроями
26 Вересня , 2017
Автоконцерн Ford почав використовувати HoloLens для проектування автомобілів
27 Вересня , 2017

S-512: безшумний надзвуковий пасажирський літак майбутнього

Бостонська компанія Spike Aerospace оприлюднила дати проведення льотних випробувань футуристичного надзвукового літака S-512 Quiet Supersonic Jet, обігнавши навіть конкурентів з NASA. Якщо все пройде вдало, ця подія підніме цивільну авіацію на якісно новий рівень.

Авіакомпанія Spike Aerospace, що базується в Бостоні, вже кілька років працює над надзвуковим реактивним літаком бізнес-класу. Нещодавно компанія оголосила, що незабаром проведе льотні випробування нової моделі S-512 Quiet Supersonic Jet. Експеримент, що доводить працездатність концепції SX-1.2, буде присвячений в першу чергу перевірці стабільності і керованості літака. Якщо все пройде успішно, то в майбутньому Spike Aerospace пообіцяла провести ряд більш динамічних і видовищних польотів: літак, здатний перевозити до 22 пасажирів, розганяється до швидкості 1,6 маха (приблизно 1900 км/год).

Надзвуковий транспорт: мрія чи реальність?

За словами президента компанії Віка Качорія (Vik Kachoria), тестовий безпілотник з жорстким крилом здійсне зліт з «містечка в Новій Англії», точні координати якого поки не розкриваються. Spike Aerospace не приховує своєї зацікавленості в удосконаленні технології надзвукових літаків, але тепер компанія нарешті оголосила про заплановані терміни розробки. Другий, більший демонстраційний літак вже побудований, а третій все ще знаходиться на стадії проектування. Льотні випробування заплановані на середину 2018 року, а сама модель S-512 буде випробувана в 2021 році за умови, що всі демонстраційні та тестові вильоти пройдуть нормально і літак буде надійний. Перший виліт повнорозмірного транспорту з пасажирами на борту планується провести до 2023 року.

S-512 — це літак-загадка, навколо якого зосереджено безліч неймовірних чуток, поки що ніяк не спростованих або підтверджених офіційними представниками компанії. В теорії ця модель зможе літати над сушею на надзвукових швидкостях, що зараз заборонено FAA через шумове забруднення. Конструктори NASA працюють над експериментальним надзвуковим двигуном, що працює з меншим рівнем шуму і запобігає впливу звукових хвиль на літак, що робить перебування в ньому досить комфортним. Але космічне агентство сподівається провести перші випробування в кращому випадку до 2020 року, а Spike Aerospace вже заявляє, що двигун S-512 буде генерувати шум 75 дб на рівні землі, тобто з землі він буде не голосніший звичайного плескання в долоні. Однак інженери не поспішають розкривати деталі і те, як саме вони планують послабити рівень шуму.

Замість ілюмінаторів — величезні екрани, що транслюють навколишні пейзажі в режимі реального часу

Максимальна дальність польоту S-512 становить 10 000 км, при цьому політ обіцяє бути вельми комфортним. Зрозуміло, на надзвукових літаках не передбачені ілюмінатори, але технологія Multiplex Digital Cabin дозволяє замінити їх екранами, здатними транслювати реальний вид за бортом літака в HD-якості, а при бажанні їх можна використовувати як звичайну плазмову панель.

Майбутнє надзвукових літаків

В даний час Spike Aerospace — далеко не єдина компанія, що займається розробкою надзвукових пасажирських літаків. Наприклад, Boom Supersonic з Денверу, що працюють за підтримки Річарда Бренсона і Virgin Galactic, в даний час займається будівництвом демонстраційної моделі 50-місного пасажирського лайнера в масштабі 1:3, здатної розвивати швидкість до 2,2 маха. Модель, що отримала назву XB-1, буде обладнана двомісною кабіною, а її перший пробний виліт запланований на 2018 рік. Інша компанія, Aeron Corporation, спільно з Airbus приступила до створення ще одного прототипу надзвукового транспортного засобу, випробування якого пройдуть в 2020 році.

Сама Spike Aerospace теж отримала підтримку від ряду виробників та аерокосмічних центрів по всьому світі: Quartus Engineering в США, Siemens в Німеччині і Aernnova в Іспанії та багатьох інших. Завдяки цьому, на відміну від конкурентів британці готові надати клієнтам повністю робочий літак і налагодити перельоти вже до середини 2020-х років. Але це лише оптимістичні обіцянки, а нам залишається запастись терпінням і дочекатись практичних випробувань.

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline