HydroCamel II: перший автономний підводний човен з Ізраїлю
29 Жовтня , 2017
Як працює штучний інтелект: розпізнавання осіб і побутові дрібниці
30 Жовтня , 2017

НАСА проводить випробування літального апарату, обладнаного довгими і гнучкими крилами

Невеликий літальний апарат Lockheed Martin X-56A в листопаді цього року здійснить серію випробувальних польотів, що забезпечать конструкторів масою нових даних, які будуть використовуватись згодом при розробці повномасштабних літаків з довгими, легкими і гнучкими крилами. Використання крил з менш жорсткою, ніж у класичних крил конструкцією, дозволить реалізувати ефективніші та економічніші режими польоту, що відіграє велику роль при польотах авіалайнерів наступного покоління на далекі дистанції.
Літальний апарат X-56A здійснив попередній пробний політ 31 серпня 2017 року, піднявшись у повітря зі смуги Дослідницького центру НАСА імені Амстронга. В результаті цього польоту було встановлено, що більшість проблем, які раніше мав апарат під час зльоту і приземлення, успішно вирішені.
Самолет X-56A
Для усунення згаданих вище проблем фахівцям НАСА і компанії Lockheed Martin довелось заново перепроектувати посадкову і гальмівну систему літального апарату, встановити потужніший політний контролер і істотно розширити мережу датчиків, які знімають дані про рівні вібрації різних вузлів. Ці дані, зібрані в ході попередніх польотів, були використані для покращення і оновлення теоретичних моделей, що описують досить незвичайний для літака режим польоту.
Проведені перші польоти показали, що довгі та гнучкі крила піддаються впливу найбільш руйнівного виду вібрації – аеродинамічній вібрації, що виникає при польотах на низьких швидкостях. І якщо не вживати ніяких заходів щодо зниження цього виду вібрації, вона може викликати проблеми з керованістю літального апарату і навіть поставити під загрозу цілісність його конструкції.
В перших варіантах апарату X-56A не було ніяких пристосувань, що обмежують амплітуду аеродинамічній вібрації, але в новому варіанті вже було втілено низку рішень, що знизили силу вібрації до прийнятного безпечного рівня. “Ми показали, що для зменшення вібрації можуть бути використані досить прості елементи конструкції крила” – розповідає Ченг Моуа (Cheng Moua), менеджер проекту X-56A, – “І зниження вібрації дозволить підвищити рівень комфортабельності польоту, збільшити ефективність, безпечність та довговічність гнучких елементів конструкції літака”.
Самолет X-56A #2
Фахівці центру імені Амстронга очікують, що кількість проблем, які їм належить вирішити, буде збільшуватись з кожним черговим випробувальним польотом. І кожна нова проблема вимагає свое рішення, яке буде перевірено в ході чергового польоту.
І на закінчення слід зазначити, що компанія Lockheed Martin створила невеликий літак X-56A за замовленням Науково-дослідницької лабораторії ВПС США і передала його в Дослідницький центр НАСА імені Амстронга для проведення льотних випробувань. А сама програма X-56A фінансується в рамках двох паралельних проектів – NASA Advanced Air Transport Technology project і NASA Flight Demonstration Capabilities project.

Джерело

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline