Шість машин, припаркованих на Місяці: історія місяцеходів
22 Серпня , 2017
Новий штучний інтелект розпізнає будь-які емоції через просту відеокамеру
22 Серпня , 2017

Легкий багатоцільовий гелікоптер “Джміль”

Тенденція пересування повітрям, останнім часом стає все популярнішою. І тенденція стосується не лише комерційних авіа перельотів. Створюються нові літальні апарати і вдосконалюються існуючі для більш індивідуального пересування повітрям. Проектування і виробництво таких апаратів, як гелікоптери, перестає бути вотчиною державних і великих приватних компаній. Створюються стартапи, які теж працюють в даному напрямку, пропонуючи свої рішення.

Приємно дізнатись, що на вітчизняному просторі теж є компанія, яка кинула виклик повітряній стихії, розпочавши розробку легкого багатофункціонального гелікоптера «Джміль».

Стратегічним завданням «Авіаційної Компанії «ВЕКТОР» є організація серійного виробництва легких багатоцільових вертольотів. В даний час здійснюється розробка легкого багатоцільового чотирихмісного гелікоптера “Джміль”, особливістю якого, на відміну від існуючих зарубіжних аналогів, є наявність двох поршневих двигунів. Залежно від типу двигунів, може використовуватись автомобільний бензин А-95, авіаційний бензин 100LL або дизельне паливо. В перспективі передбачається розробка бважчого, п’ятимісного гелікоптера з двома двигунами і розробка легких гелікоптерів із застосуванням гібридних та електричних двигунів.

За останні 10 років доля легких 2 – 7 місних гелікоптерів зі злітною масою до 2500 кг на світовому вертолітному ринку склала близько 75% . Наприклад, американська компанія “Robinson” в 2009 році виготовила і продала 896 легких гелікоптерів (2 місних R – 22 і 4 місних R – 44). Це пояснюється їх відносно невисокою вартістю (вартість R – 44 приблизно $500 000), компактністю, можливістю базування у безпосередній близькості від місця проживання власника (дах будинку або малогабаритний майданчик поряд з ним), простота і невисока вартість технічного обслуговування. Проте, практично усі існуючі на ринку серійні легкі гелікоптери, включаючи R – 22 і R – 44, мають силові установки з одним двигуном – це або з застарілим поршневим типу “Lycoming”, “Franklin” – на гелікоптерах зі злітною масою до 1500 кг, або газотурбінним типу “Allison”, “Turbomeca” – на гелікоптерах зі злітною масою більше 1500 кг . Установка на легкий гелікоптер масою до 1500 кг двох газотурбінних двигунів недоцільна тому, що для його польоту вимагається не більше 350 – 400 к.с. потужності, а це нижня межа потужності газотурбінних двигунів.

Нині на ринку існує єдиний легкий вертоліт з 2-ма газотурбінними двигунами: французький 7-ми місний гелікоптер “Écureuil 2” зі злітною масою 2600 кг, вартістю $2 500 000. Висока вартість гелікоптера пояснюється тим, що газотурбінні двигуни приблизно в п’ять разів дорожчі за поршневі. З наведених причин усі існуючі на ринку серійні легкі вертольоти (окрім “Écureuil 2”) мають один двигун. Відмова двигуна  призводить до його негайної посадки на режимі авторотації несучого гвинта. Вочевидь, що такий гелікоптер за умовами безпеки польоту не може бути застосований для виконання транспортних завдань, наприклад, в горах, чи над містом.

Реалізація проекту «Джміль» дозволить зняти ці обмеження. Використання дешевших поршневих двигунів дозволить встановити два двигуна, збільшивши безпеку перельоту, без додаткових надмірних витрат, використовуючи максимум потужностей двигунів. Крім того, такі двигуни менш вимогливі до палива.

Легкий багатоцільовий вертоліт ” Джміль” має широкий спектр застосування :
– обслуговування нафто та газодобувних компанії;
– у якості морської авіації (палубна і берегова);
– обслуговування лісових і водних господарств;
– санітарна авіація;
– авіація спеціального призначення силових структур;
– рятувальні операції в горах, в лісах, на водних акваторіях;
– рибнагляд;
– льотні школи;
– сільське господарства;
– міський повітряний транспорт (екскурсії, аеротаксі, аеропатруль, швидка допомога);
– бізнес-структури;
– адміністративний державний сектор;
– приватний сектор.

Технічні характеристики гелікоптера «Джміль»

Джерело

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline