Індонезійська компанія хоче замінити пластик упаковкою з їстівних водоростей
14 Травня , 2018
Проект Gremlin перетворить літаки у повітряний авіаносець
16 Травня , 2018

Хто випереджає в гонці створення автономного транспорту

Генрі Форд не винаходив автомобіль. В кінці 1800-х років світ побачив цілий наплив інновацій, що просуваються сотнями компаній, які боролися за швидкий, ефективний і недорогий механічний транспорт. Форд пізніше вийшов в лідери завдяки розвитку конвеєра, тобто рухомої складальної лінії. Сьогодні цей сектор готовий до чергового прориву з появою автомобілів, які керують самі собою. Але на відміну від первинної хвилі автомобільних інновацій, гонка за перевагу в сфері автономного транспорту зосереджена серед кількох корпоративних гігантів. Хто стане лідером цього разу?

Аналітики Кремнієвої долини з SingulatityHub виділяють шість компаній, які, на їхню думку, зараз очолюють гонку по безпілотним автомобілям. Три з них – General Motors, Ford і Volkswagen – починають не з нуля і є великими автомобільними концернами. Все, що їм потрібно, це просто інтегрувати технології автономії у вже існуючий флот автомобілів масового виробництва. Три інших – Tesla, Uber і Waymo (побічно споріднена з Google) – новачки зі світу цифрових технологій Кремнієвої долини, яким потрібно наростити в першу чергу виробничі потужності.

Хоча неможливо відстежити всі стадії розвитку кожної з компаній, можна оцінити їх по інвестиціях, стратегічних партнерських відносинах і офіційних прес-релізах, щоб більше дізнатися про те, що відбувається за лаштунками. Автомобільна індустрія зазвичай оцінює технології автономних автомобілів за шкалою від 0 (немає автоматизації) до 5 (повна автоматизація). Давайте подивимося, як виступає кожна з компаній, і оцінимо, як далеко вони знаходяться від «п’ятірочки».

Volkswagen

Volkswagen інвестував в програму для виклику таксі Gett і працює з  NVIDIA над другим пілотом – штучним інтелектом – для своїх автомобілів. У 2018 році VW Group повинна запустити Audi A8, перший автомобіль масового виробництва, який набирає трієчку за шкалою, «ситуативна автоматизація руху». Це означає, що комп’ютер автомобіля зможе підтримувати всі функції водія, але людина повинна буде готова перехопити керування в будь-який момент.

Ford

Ford вже продає автомобілі з автопілотом 2 рівня, «часткова автоматизація водіння». Це означає, що один або більше аспектів водіння керуються комп’ютером на основі інформації про навколишнє середовище, наприклад, поєднання круїз-контролю і утримування смуги руху. Поряд з іншими інвестиціями, компанія вклала 1 мільярд доларів в Argo AI, компанію, що розробляє штучний інтелект для автономного транспорту. Крім випробувань доставки піци з використанням автономного транспорту, Ford зараз тестує автомобілі 4 рівня на громадських дорогах. 4 рівень включає функції «високої автоматизації», коли автомобіль може їхати сам, але передає керування при певних умовах, наприклад, при поганій погоді або на поганій дорозі.

General Motors

GM також продає автомобілі з 2 рівнем автоматизації, після придбання стартапу Cruise Automation в 2016 році, але тепер планує запустити перший готовий до масового виробництва автомобіль з 5 рівнем автономії, який у 2019 році буде готовий їздити абсолютно самостійно. У Cruise AV не буде керма або педалей, тому людина не зможе взяти керування на себе і буде змушена стати частиною великого флоту безпілотних таксі, які працюють у великих містах. Однак компанія поки не отримала дозволу на випробування автомобіля на громадських трасах.

Waymo (Google)

Заснований в 2009 році як спеціальний проект, Waymo відокремилася від Google (хоча вони обидва належать Alphabet) в 2016 році. Хоча компанія ніколи не виробляла, не продавала і не керувала автомобілями на комерційній основі, їй вдалося створити випробувальні автомобілі, які проїхали понад 6 мільйонів кілометрів без водіїв станом на листопад 2017 року. Waymo тестувала свій автомобіль 5 рівня, Firefly з 2015 по 2017 рік, але потім вирішила зосередитися на обладнанні, яке можна було б встановлювати на автомобілі інших виробників, починаючи з Chrysler Pacifica.

Uber

Творець програми за викликом таксі Über випробовує автономні автомобілі на вулицях Піттсбурга з 2016 року, і за кермом завжди знаходиться людина на випадок збою. Після придбання компанії автономних вантажівок Otto в 2016 році, за 680 мільйонів доларів, Uber тепер розширює свої можливості штучного інтелекту і планує випробувати новітні чіпи NVIDIA на транспорті Otto. Також у компанії є спільні напрацювання з Volvo і Toyota.

Tesla

Перший великий автовиробник з Кремнієвої долини Tesla також був першим, хто представив автопілот 2 рівня в 2015 році. Наступного року вона оголосила, що всі нові Tesla будуть мати апаратні засоби для повної автономії, що означає, що після завершення розробки програмного забезпечення, його можна буде розвернути на існуючих автомобілях миттєво. Деякі експерти оцінюють такий підхід, стверджуючи, що компанія просто додала об’ємні камери, які не можуть бути настільки ж якісні, як системи лазерних датчиків, які використовуються іншими виробниками.

Однак компанія зібрала дані з сотень тисяч автомобілів, що проїхали мільйони кілометрів по різних дорогах. Тому не варто скидати з рахунків слова Ілона Маска, який обіцяє, що Tesla 4 рівня проїде від Лос-Анджелеса до Нью-Йорка без людей в першій половині 2018 року.

Переможці

Хто випереджає в гонці?

На даний момент «новачки» на кшталт Tesla, Waymo і Uber, судячи з усього, зберігають пальму верховенства. У той час як традиційні автовиробники намагаються вивести часткову автоматизацію 3 і 4 рівня на ринок, нові компанії обганяють їх, просуваючи відразу повну автоматизацію 5 рівня. У Waymo поки найменше досвіду роботи з користувачами цього сегменту, але вона вже може похвалитися великим досвідом відпрацювання технології на публічних дорогах.

Діючі автовиробники також зосереджені на складному процесі інтеграції нових технологій і бізнес-моделей в свої існуючі виробничі ланцюжки, за рахунок скупки нових компаній. Їх суперники, з іншого боку, легко сходяться з іншими великими гравцями, що дозволяє швидко масштабуватися.

Tesla будує свої власні виробничі потужності, але разом з тим збирає величезну кількість критично важливих даних, які дозволять їй легко модернізувати свої автомобілі, коли буде потрібно.

LEU
LEU

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: