Google випустила ключ безпеки Titan для захисту від злому акаунтів
28 Липня , 2018
У Гарварді створили органічну батарею з деградацією лише 3% за рік
29 Липня , 2018

Гнучкий мультикоптер, що не розбивається при ударі

Минулого року інженери з Лабораторії інтелектуальних систем Федеральної політехнічної школи Лозанни (EPFL) представили концепцію літального апарату, у якого щогли з двигунами могли від’єднуватися від корпусу при ударі. І автоматично кріпитися назад, знижуючи ризики пошкоджень при аваріях. Тепер вони пішли далі і створили конструкцію, яка ламається інакше, зберігаючи властивості жорсткості і гнучкості одночасно.

Перед сучасною робототехнікою стоїть одна складна задача. Машини з жорстким корпусом міцні, але дуже важкі і при перевантаженні необоротно ламаються. А конструкції з гнучкою базою виживають, але не здатні нести вантаж і використовувати інструменти. Здається, швейцарські інженери зуміли знайти ключ до вирішення цього завдання – керівник проекту, Стефано Мінчев, розказує про систему контрольованої жорсткості.

Гибкий коптер

В основі ідеї лежить спостереження за комахами, у багатьох з яких до міцного хітинового і досить великого корпуса кріпляться маленькі і тонкі багатосуглобні лапки. Вони також міцні, але можуть деформуватися без пошкоджень, беручи на себе удар. Інженери повторили ідею, створивши вузол з трьох пластин, дві з яких забезпечують йому жорсткість, а третя відповідає за рухливість.

За замовчуванням, при нормальному польоті, вектори прикладання сил змушують тверді пластини упиратися одна в одну, що створює ефект жорсткої опори. А при позаштатній ситуації, коли машина зачіпає щоглою перешкоду, вектор сили змінюється і конструкція розламується, згинається в області гнучкої пластини. Щоб потім повернутися у вихідне положення. Без витрат енергії, в пасивному режимі, рятуючи мультикоптер від незворотних ушкоджень.

Джерело

LEU
LEU

1 Коментарій

  1. Віктор Бутко сказав:

    Москальська пошта все одно розіб’є… Або загубить чи проп’є.

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: