Екзоскелети дозволять покращити мобільність дітей з церебральним паралічем
31 Серпня , 2017
Майже весь світ може перейти на поновлювані джерела енергії до 2050 року
31 Серпня , 2017

FreemoVR: віртуальна реальність для тварин

Віртуальна реальність набирає все більшу популярність. Але хто б міг подумати, що експерти з Австрії створять систему віртуальної реальності для тварин! Незважаючи на деяку комічність задуму, експеримент має під собою досить серйозні наукові обґрунтування. Він призначений для вивчення мозкової активності, дослідження методів роботи ділянок головного мозку, що відповідають за реакцію на зміни навколишнього середовища під час руху. Отримані дані дадуть можливість науковцям зрозуміти принцип роботи мозку не тільки тварин, а й людини.

Система отримала назву FreemoVR. У ній використовується проекція зображення на декілька екранів, щоб відтворити фотореалістичне віртуальне навколишнє середовище. Таким чином, тварини поміщаються в свого роду віртуальну кімнату. Переміщення тварин «відправлених» у віртуальну реальність, контролюється за допомогою 10 високошвидкісних камер.

Першими піддослідними істотами стали мушки-дрозофіли і рибки-зебри. Для них вчені розташували у віртуальному середовищі інопланетян з гри Space Invaders, з якими тварини хоробро «бились». Крім цього, у віртуальному середовищі були створені «портали», при проходженні через які відбувалась різка зміна навколишнього оточення, створюючи ілюзію переміщення в інше місце.

Згідно з отриманими даними, всі тварини визнали віртуальну реальність за «справжній світ». Мушки огинали віртуальні перешкоди так само, як у реальному житті, гризуни лякались підйому на велику висоту, а інші тварини реагували на появу своїх віртуальних побратимів так само як у живій природі. Вже згадана рибка-зебра хотіла приєднатись до косяка віртуальних риб свого роду.

В майбутніх експериментах вчені планують вивчити реакцію тварин на появу «аватара» віртуального представника фауни. Причому він буде змінюватись від карикатурного до фотореалістичного. Для того, щоб знайти «межу», при якій мозок перестає сприймати зображення як малюнок і починає думати, що це реальний об’єкт.

Джерело

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline