В рамках співробітництва General Electric та “Укрзалізниці” локомотиви ТЕ10 будуть модернізовані на “ДТРЗ”
4 Грудня , 2017
Бактерії перетворили в нанороботів
4 Грудня , 2017

Через 37 років простою двигуни «Вояджера-1» знову ожили

Аерокосмічне агентство NASA знає толк в тому, як вичавити в буквальному сенсі останні соки зі своїх космічних апаратів. В жовтні цього року вдруге була продовжена місія автоматичної міжпланетної станції Dawn після того, як вона завершила вивчення карликової планети Церери. Апарат «Нові горизонти» у свою чергу рухається на зустріч з великим крижаним об’єктом поясу Койпера під назвою MU69, куди він прибуде в січні 2019 року. А днями, як виявилось, NASA провела успішний запуск двигунів космічного апарату «Вояджер-1», чого не відбувалось аж з 1980 року. Як повідомляє агентство, завдяки цьому термін служби апарату вдалось збільшити ще на пару років.

«Вояджер-1» — єдиний створений людиною космічний апарат, що знаходиться за межами Сонячної системи. Проте, він як і раніше підтримує зв’язок з Землею через Мережу далекого космічного зв’язку NASA (DSN), яка дозволяє інженерам агентства посилати апарату нові інструкції. Для крихітних коригувань свого положення «Вояджер-1» використовує мікродвигуни керування орієнтацією. Для того, щоб антена апарату завжди була спрямована у бік Землі, їх запускають лише на тисячні частки секунди. Однак починаючи з 2014 року інженери агентства стали відзначати, що ці двигуни зносились і вже не так ефективно справляються зі своєю роботою.

Співробітникам Лабораторії реактивного руху (JPL) довелось шукати альтернативний спосіб стабілізації космічного апарату і в підсумку вони його знайшли – у вигляді двигунів для маневрової корекції траєкторії. Вони розташовані позаду космічного апарату і практично ідентичні тим, які використовувались до цього. Останній раз ці двигуни запускались в листопаді 1980 року, тобто 37 років тому, коли автоматична міжпланетна станція «Вояджер-1» потрапила в гравітаційне поле тяжіння Сатурна. З тих пір їх ніколи не використовували, аж до минулого вівторка. Коли команда JPL їх запустила, то з подивом виявила, що вони все ще працюють. Зі слів керівника проекту «Вояджер» Сюзанни Додд, перезапуск двигунів має допомогти продовжити час роботи зонда «ще на два-три роки».

Команда управління зондом планує перейти на повне коригування курсу «Вояджера» за рахунок цих двигунів в січні майбутнього року, однак у цієї системи є один серйозний недолік. Ці двигуни вимагають прогріву, який витрачає і без того обмежені енергетичні запаси зонду. Інженери збираються використовувати дані двигуни до тих пір, поки буде можливе використання системи їх прогріву. Після цього планується повернутись до управління апаратом за допомогою основних двигунів системи орієнтації. Команда JPL також планує перевірити працездатність маневрових двигунів у брата-близнюка «Вояджера-1», зонда «Вояджер-2». При цьому в NASA повідомляють, що у останнього двигуни маневрової корекції траєкторії знаходяться в кращій формі.

Джерело

LEU
LEU

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: