British Airways хоче переробляти сміття у паливо для реактивних літаків
1 Жовтня , 2017
Китайські дослідники продемонстрували роботу першого міжконтинентального квантового комунікаційного каналу
1 Жовтня , 2017

Автономна система DARPA дозволяє керувати бойовим вертольотом з планшету

У травні 2016-го компанія Lockheed Martin відзвітувала у використанні гранту в розмірі $8 млн. на розробку експериментальної системи автоматизації управління гелікоптером. Апарат моделі Sikorsky S-76 успішно злетів, зробив кілька кіл і приземлився без пілота в кабіні. Це стало початком програми «ALIAS», в рамках якої будь-який вертоліт можна швидко перетворити в дрон, керований з планшету.

Вертоліт, що літав минулого року Sikorsky S-76 був серійною машиною, обладнаною вмонтованим комплектом апаратури. На елементи управління, розраховані на анатомію людини, навісили спеціальні механізми з дистанційним контролем. Для системи ALIAS розроблені нові види інтерфейсів – аудіо, відео та сенсорні, щоб оператор в повній мірі відчував себе в кріслі пілота і не втрачав зв’язок з реальністю.

В рамках першого етапу тестів вертоліт Sikorsky S-76 пролетів 50 км, слідуючи командам з планшету, на другому етапі в повітря підняли без пілота літак Cessna 208. Це було відпрацювання управління в динаміці, в реальному часі, без можливості зависнути в повітрі і перевести дух. На третьому етапі розробники ALIAS хочуть влаштувати «повітряне ДТП», створити аварійні ситуації і перевірити ефективність реакції системи на непередбачені обставини.

Офіційно метою проекту ALIAS названо досягнення такого рівня автоматизації управління літальними засобами, при якому частину екіпажу можна буде сміливо залишити на землі. Або замінити бортінженера на оператора нового, перспективного військового обладнання, змінивши розподіл ролей людей на борту гелікоптера. Плюс, якщо Пентагон розчарується в інновації, у неї зберігається потенціал для використання в комерційних цілях.

Джерело

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline