Процесори на основі нітриду галію – цифрова технологія наступного покоління для космічної техніки
4 Січня , 2018
Мікроспектрометр забезпечить смартфони масою нових корисних функцій
5 Січня , 2018

Японія запустила штучний супутник, який буде утримуватись на наднизькій орбіті за допомогою нового іонного двигуна

Японське космічне агентство (Japanese Aerospace Exploration Agency, JAXA) провела успішний запуск нового штучного супутника, який зробить спуск на наднизьку навколоземну орбіту, використовуючи для цього новий тип іонного двигуна, ефективність якого на такій висоті в 10 разів перевищує ефективність звичайних двигунів, що працюють за рахунок спалювання палива. За наступні два роки цей супутник, що має назву Tsubame, спуститься на висоту нижче 300 кілометрів від поверхні, а зараз він знаходиться на висоті 480 кілометрів, куди його “закинула” ракета-носій.
Супутник Tsubame був запущений за допомогою ракети, що стартувала з майданчика Космічного центру Танегасіма 23 грудня 2017 року. З моменту запуску супутник передав на Землю один пакет даних, що говорять про те, що всі його системи працюють нормально, а його стан стабільний і відповідає розрахунковому. Після спуску на наднизьку орбіту супутник Tsubame стане свого роду рекордсменом, літаючим на мінімально можливій висоті. 

400-кілограмовий супутник Tsubame є частиною програми Super Low Altitude Test Satellite (SLATS), в рамках якої буде здійснюватись високоякісна зйомка земної поверхні та вимірювання концентрації атомарного кисню у верхніх шарах атмосфери.
“Кисень у звичайних умовах складається з двох атомів, пов’язаних в єдину молекулу за допомогою ковалентного зв’язку” – пишуть представники JAXA, – “Однак, за рахунок впливу ультрафіолетового світла і космічної радіації молекули кисню руйнуються і кисень існує у вигляді окремих атомів. Такий атомарний кисень дуже активний з хімічної точки зору і він інтенсивно руйнує будь-який матеріал, що входить з ним в контакт”
Для захисту від впливу атомарного кисню супутник SLATS покритий шаром стійкого захисного матеріалу, випробування якого також є частиною дослідницької програми. Ці іспити допоможуть вченим зібрати дані, які будуть використовуватись при розробці нових захисних матеріалів для супутників, що будуть працювати на наднизьких навколоземних орбітах.
Зазначимо, що при польоті на наднизькій орбіті супутник SLATS буде піддаватись опору повітря в тисячу разів більшого опору, що діє на інші супутники на висоті 600-800 кілометрів від поверхні Землі. Для підтримки стабільної орбіти у супутника є іонний двигун нового типу, який у якості палива використовує ксенон і призначений для роботи на таких малих висотах. Тяга, створювана цим двигуном, еквівалентна вазі 10-центової монети, але її достатньо для компенсації опору повітря і утримання супутника на стабільній висоті.

І насамкінець зауважимо, що знаходження на наднизькій орбіті дозволить супутнику SLATS проводити зйомку поверхні з високою роздільною здатністю, не вдаючись до використання громіздкої і важкої високоякісної оптики. Це, в свою чергу, дозволить у майбутньому істотно зменшити витрати на виробництво і запуск супутників, які будуть здатні перебувати і працювати на рекордно малих висотах.

Джерело

LEU
LEU

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: