Новий електромобіль BMW – концепт i Vision Dynamics з запасом ходу 600 км
22 Вересня , 2017
Компанія SpaceX показала повний варіант скафандру для екіпажу космічного корабля Dragon Crew
22 Вересня , 2017

Як випробовують на міцність сучасні мости

Вчені випробували в сейсмологічній лабораторії Невади 100-тонну модель моста унікальної конструкції, яка дозволяє йому залишатись неушкодженим навіть після сильних землетрусів.

Вчені в сейсмологічній лабораторії штату Невада протестували нові мостові конструкції, які, згідно із задумом інженерів, повинні краще протистояти сейсмічнии коливанням і зберігати стійкість навіть після великого землетрусу. Команда Reno провела випробування на величезній установці, що імітує підземні поштовхи, щоб змусити 100-тонну 21-метрову конструкцію моделі мосту трястись і хитатись так само, як і під час реального лиха.

Приводом для випробувань став сильний землетрус в Мексиці. 30 секунд потужні бетонні конструкції піддавались досить відчутному перевантаженню, але навіть після відчутного зміщення міст швидко відновив первісну форму. Дослідники уважно оглянули його на предмет мікротріщин і сколів, зазначивши, що навіть при сильних навантаженнях міст повністю уникнув великих пошкоджень. За словами Саїда Саїд, професора громадянської та екологічної інженерії, який очолював проект, міст виявився навіть міцнішим, ніж припускали вчені. Сам же Саїд займається розробкою мостових конструкцій вже 30 років.

 

В даний час вже існують мости, які не руйнуються при слабких підземних поштовхах, але сильні землетруси все ще завдають їм відчутних втрат. Основний секрет ефективності нової конструкції криється в спеціальних роз’ємах для з’єднання збірних частин мосту. Саїд зазначає, що людей вбивають не самі землетруси, а будівлі, які руйнуються в процесі, і якщо інженери зможуть придумати досить стійкі конструкції проблема буде вирішена. Елементи мосту раніше були протестовані по‑окремо, але до цього дня ніхто не об’єднував їх в єдину систему. Тест в Неваді змоделював активність землетрусу в 7,5 балів.

Деякі особливості конструкції вже показали себе на ділі, оскільки були використані при будівництві нової автостради в Сіетлі. Новий міст — перша в світі споруда, яка використовує гнучкі колони і стрижні арматури, виконані зі сплавів з високим вмістом титану. Така арматура після навантаження не залишається в деформованому стані, а відновлює первісну структуру. Серед іншого, цей міст — по суті великий конструктор, так що до вже існуючої основи можна добудовувати і легко замінювати деталі в разі, якщо в результаті катастрофи міст все-таки почне руйнуватись.

LEU
LEU

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline