Вперше у світі реактивний ранець Jetpack підняв у повітря любителя (відео)
31 Березня , 2017
Neuralink: нова компанія Ілона Маска забезпечить симбіоз ШІ з людиною за рахунок комп’ютерних імплантатів в мозок
31 Березня , 2017

Як міні-літак Cri-Cri випередив Airbus в першому електричному перельоті через Ла-Манш

Протока Ла-Манш, що розділяє Великобританію і європейський континент, завжди була знаковою для мандрівників. Плавці, веслярі, льотчики і повітроплавці потрапляли в історію, зумівши перетнути простір між Англією і Європою. Менше двох років тому, в літопис подолання протоки шириною 32 кілометри потрапив француз Гуго Дюваль. У липні 2015 року він став першою людиною, що дісталась з Франції до Англії на літаку з електричним двигуном.

Самий маленький у світі літак під назвою Cri-Cri «E-Cristaline» був розроблений в 1970-і роки французьким інженером Мішелем Коломбаном. Зовні схожий на іграшкову модель літака з розмахом крил 4,9 метра і вагою 170 кг, він літав на двох бензинових двигунах, які сукупно видавали 20 к. с. і які витрачали 5 літрів на 100-кілометровий політ.

Первый в мире перелет через Ла-Манш на электросамолете

Вперше команда Дюваля оснастила мініатюрний літак електротягою ще в 2010 році. Тоді ж француз встановив на своєму апараті з двома електричними двигунами MC15E потужністю по 35 к. с. світовий рекорд швидкості в своєму класі – 263 км/год, а у 20 11 році розігнався до 283 км/год і перевершив своє попереднє досягнення. І ось, через кілька років пілот, який раніше працював у відомій пілотажній групі Tranchant, зважився перелетіти в Англію.

Пилот рекордсмен Гуго Дюваль

Примітно, що політ Дюваля відбувся лише кількома годинами раніше конкурентів. Створений за 20 мільйонів євро E-Fan 2.0 компанії Airbus перелетів з Англії в Кале всього через кілька годин після того, як Дюваль закінчив зворотну подорож до Франції. Авіагігант визнав першість француза, не забувши відзначити, що його група і Airbus грають у різних лігах. В цьому твердженні є значна частка істини – для економії енергії акумуляторів Cri Cri Дюваля стартував за допомогою літака-буксира, тоді як E-Fan злітав і сідав самостійно.

электрический легкий одноместный самолет Эйрбас

У змаганнях по перетину Ла-Маншу на електричних літаках брала участь і словенська компанія Pipistrel. Її літак Alpha Electro був оснащений двигунами Siemens, однак в останній момент німецька компанія заборонила використовувати свої мотори над водними просторами. Генеральний менеджер Pipistrel Іво Боскарол назвав рішення партнерів «дивним і незрозумілим».

Що стосується характеристики E-Fan, він має серйозні комерційні перспективи, повітряне судно важить 500 кг при довжині 6,7 м і розмаху крил 9,45 м. Дальність польоту залежить від вантажу на борту і становить від 45 хвилин до години. Максимальна швидкість електролітака дорівнює 220 км/год, крейсерська – 160 км/год. В Airbus сподіваються одночасно з доопрацюванням існуючої версії розробити і чотиримісну модель.

Джерело: telegraph.co.uk

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline