ЄКА запустить телескоп PLATO у 2026 році
1 Липня , 2017
XQ-222 і UTAP-22 – одні з найбільш смертоносних безпілотників, представлених на Паризькому авіашоу
1 Липня , 2017

В Японії почали робити папір з каміння, а не з дерева

Новий «кам’яний вік».

Японська компанія TBM відкрила завод з виробництва паперу з вапняку під брендом Limex. Її головний продукт — «незламні» візитні картки, пише Bloomberg Technology.

В Японии набирает популярность бумага, сделанная из камня

Глава TBM Нобуюші Ямасакі | Фото: Tomohiro Ohsumi / Bloomberg

Глава TBM Нобуюші Ямасакі (Nobuyoshi Yamasaki) кинув школу в 15 років, працював теслярем, а потім створив компанію з продажу уживаних автомобілів. Одного разу, перебуваючи у відпустці в Європі, він був вражений старовинними будівлями, які стоять століттями.

«Я хотів закінчити свою підприємницьку кар’єру, залишивши після себе компанію, яка проіснує ще сотні років», — розповідає він в інтерв’ю Bloomberg Technology.

В 2008 році Нобуюші дізнався, що на Тайвані винайшли технологію з виготовлення паперу з каменю, і вирішив побудувати на цьому бізнес.

Головний продукт TBM — візитні картки, які в Японії дуже популярні. Однак друкуються вони не на звичайному папері, а на Limex, зробленому з вапняку. Він має глянсову поверхню, не вбирає воду, його дуже складно порвати або зім’яти і на ньому можна писати навіть під водою.

На думку Нобуюші Ямасакі, його продукт допоможе зберегти природу. Там, де для виробництва звичайного паперу потрібно зрубати 20 дерев, його компанія витрачає менше тонни вапняку і 200 кг поліолефіну, джерела яких практично невичерпні. Також для виготовлення Limex не потрібна вода, в той час, як тона звичайного паперу вимагає 100 тон води.

Таким чином, підсумовує Ямасакі, вже в найближчому майбутньому популяризація Limex дозволить істотно скоротити інтенсивність вирубування лісів, а також «зіграє важливу роль у тих регіонах, де є проблема нестачі води». Особливу важливість, на думку підприємця, технологія набуде через 10 років, коли світовий попит на папір, за підрахунками аналітиків, подвоїться.

Японская компания производит сверхпрочную бумагу из камня

Приклад продукції компанії TBM | Фото: Tomohiro Ohsumi / Bloomberg

Завод відкрився в лютому 2015 року, але перший «кам’яний» папір вдалось випустити лише минулого літа. Тепер TBM отримала контракт на виробництво «невбиваних» меню для мережі суші-ресторанів, що належить корпорації Sushiro Global Holdings.

У планах підприємця відкрити сотні заводів у регіонах, багатих вапняком, типу Марокко і Каліфорнії. Зараз в TBM, якій вже вдалося залучити трохи більше $9 млн інвестицій, працює 80 співробітників. У наступному році компанія планує виручити мільярд ієн.

Кінцева мета Ямасакі — до середини 2030-х років перетворити своє підприємство в компанію, яка приносить 1 трильйон ієн на рік. Поки що це лише мала частина доходів найбільших японських виробників звичайного паперу.

Наостанок зазначимо, що не всі експерти підтримують захоплені слова Ямасакі. Так, на думку Ясухіро Накада, аналітика Mitsubishi UFJ Morgan Stanley Securities, популяризація Limex, навпаки, тільки зашкодить екології.

«Виробництво паперу з деревної стружки передбачає висадку дерев, тому я не знаю, наскільки привабливим буде Limex з точки зору екології», — вважає експерт.

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline