Штучний інтелект OpenAI перевершив кращих людей-гравців Dota 2
20 Серпня , 2017
Суперконденсатори, створені за “методом льодяника”, дозволяють заряджати їх за кілька секунд
20 Серпня , 2017

У виробництві ефективних цинк-повітряних батарей відбулась революція

Теоретична ємність цинк-повітряних батарей в п’ять разів вище, ніж у літій-іонних. При цьому вони набагато дешевші, екологічніші і безпечніші. Однак цинк-повітряні акумулятори не використовуються настільки ж широко — і тому є причина. Справа в тому, що електрика в них виробляється за рахунок реакції цинку і кисню, а для вилучення останнього з повітря потрібні дорогі каталізатори.

Цинк-повітряні батареї сьогодні застосовують в слухових апаратах, плівкових фотоапаратах преміум-класу, в електроніці на залізниці. Технологічних перешкод для використання їх в інших галузях немає, проблема є суто економічною. Для їх роботи потрібні дорогі каталізатори на основі платини або іридію. Проте дослідники з університету Сіднея зуміли розробити триступеневий процес заміни їх дешевою сировиною.

Біфункціональні кисневі каталізатори для цинк-повітряних батарей можна виготовити з кристалів оксидів нікелю, кобальту або заліза, ретельно контролюючи їх розмір, форму і склад. Тобто замість звичайної, природної речовини створити рукотворні гранули з заданими параметрами. Випробування, проведені професором Юанем Ченом, показали, що батареї з таким «замінником» придатні для багаторазової перезарядки.

З кобальтом можуть бути деякі проблеми, зважаючи на його затребуваність в компонентах електромобілів, але нікель і залізо надзвичайно поширені і дуже дешеві. Правда, і працюють не так ефективно — після 60 циклів перезарядки батарея з новим каталізатором показала зниження ефективності на 10 %. Однак навіть такий результат дозволяє сподіватись, що ключова проблема перспективних цинк-повітряних акумуляторів знайде своє рішення.

Джерело

LEU
LEU

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline