Buckeye Pi – найпотужніший “суперкомп’ютер”, побудований на базі Raspberry Pi
10 Січня , 2018
В MIT розробили дешеві нановолокна, легші і міцніші за кевлар
10 Січня , 2018

У Бескидський тунель заїхав перший локомотив

Перший локомотив заїхав у новий двоколійний Бескидський тунель. Щоправда, наразі лише з технікою, за допомогою якої залізничники укладають колії. Станом на першу декаду січня 2018 р. у тунелі їх уже прокладено 900 м.

Як розповів головний інженер дирекції з будівництва Бескидського тунелю регіональної філії «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» Володимир Харлан, підрядник закінчив увесь обсяг будівельних робіт ще 26 вересня і тоді ж передав об’єкт залізничникам для облаштування інфраструктури. Для виконання цього завдання всі причетні підрозділи регіональної філії «Львівська залізниця» та безпосередньо Укрзалізниці мають 200 днів. Адже 25 травня поточного року має бути відкрито рух поїздів через новозбудований тунель. Тож працювати розпочали відразу.

— Наймасштабніші роботи почали із Західного порталу: там будівельники звели споруди для воєнізованої охорони, трансформаторної підстанції, електрощитової та встановили лотки водовідведення. Раніше було споруджено пожежні резервуари на Східному і Західному порталах із загальним об’ємом 450 т води. Енергетики встановлюють опори контактної мережі, а зараз вже й жорсткі поперечини. Колійники на підходах та в самому тунелі проклали колії загальною протяжністю 2 км 350 м, — каже Володимир Харлан. — Аби мати можливість монтувати колію в тунелі, з обох сторін біля Східного порталу укладено стрілочний перевід. Водночас працюємо над облаштуванням вентиляції, електромереж, мереж гучномовного та телефонного зв’язку, СЦБ, системи пожежогасіння тощо.

Втім, варто зауважити, що все це стало можливим завдяки проведенню одночасно зі спорудженням великого обсягу підготовчих робіт.

Сам тунель розрахований на пропуск до 100 пар поїздів на добу, а от щоб забезпечити їм змогу рухатися зі швидкістю до 70 км/год, треба було збільшити радіус кривих на підходах до тунелю. Тому біля Східного порталу було розроблено відкіс — вибрано майже 78 тис. м3 скельних ґрунтів і збільшено радіус кривої з 212 до 300 м. А на Західному порталі завдяки зрізанню відкосу (20 тис. м3 ґрунтів) криву вдалося збільшити з 300 до 400 м. Це і дасть можливість поїздам розганятися до 70 км/год. Адже старим одноколійним тунелем потяги слідували зі швидкістю від 25 до максимум 40 км/год.

 

— Найбільш трудомістко проходить облаштування лотків для водовідведення та кабельних лотків для СЦБ, зв’язку, гучномовного зв’язку, відеонагляду, електромереж, адже потрібно прорубувати канави у надміцній породі ґрунтів, — каже Володимир Харлан. — Тож будівництво колій на підходах та в тунелі залишається найбільш важким і тривалим процесом. Але зараз вирішується питання його прискорення. Щоб оперативно укласти непарну та парну колії та з них за допомогою спеціальної залізничної техніки виконувати роботи з електрифікації, прокладання різних кабельних мереж тощо. Великих перешкод щодо виконання всього обсягу робіт немає, але працювати у гірських умовах та скельних ґрунтах не дуже просто.

Крім того, попереду й великий обсяг зварювальних робіт, адже залізничні будівельники облаштовують систему пожежогасіння. А для цього на всю довжину тунелю (1764 м) з обох боків необхідно прокласти трубопровід. Робота ускладнюється й тим, що він проходить через усі ніші та камери, відповідно треба робити багато «колін».

Щоправда, наразі відчувають певні складнощі будівельники, адже зимовий період року та ще й у високогір’ї не є сприятливим для виконання споруджувальних робіт. Утім, Володимир Харлан переконує, що залізничники роблять усе можливе, аби 25 травня новим тунелем прослідували перші поїзди. Тим паче що із надходженням матеріалів та обладнання проблем немає.

— Щоб новий тунель виконував свої функції з травня, розроблено графік виконання робіт. Також проводяться наради не лише із керівниками усіх причетних до спорудження тунелю господарств, а й щотижня на об’єкті при керівництві регіональної філії. Це необхідно для оперативного вирішення проблемних питань, які виникають у ході робіт, — підсумував Володимир Харлан.

Джерело

LEU
LEU

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: