«Грибна ковбаса» — біорозкладаний будівельний матеріал з їстівним бонусом
10 Липня , 2017
Нові алгоритми допоможуть зменшити зношення коліс марсоходу Curiosity
10 Липня , 2017

Технологія “віртуальних бульбашок” дозволить в майбутньому позбутись світлофорів

Використання автономних транспортних засобів у майбутньому має зробити процес пересування по дорогах не лише безпечнішим, але і зручнішим для людей. Одним зі шляхів реалізації цієї ідеї є інтелектуальне управління транспортними потоками, що має зробити процес руху по міських вулицях безперервним і безупинним. Прикладом реалізації такого “розумного” управління рухом транспорту є алгоритм, розроблений дослідниками з Сінгапуру. У цьому алгоритмі автоматичні транспортні засоби поміщаються всередину “віртуального міхура”, що дозволяє їм регулювати швидкість свого руху за певними принципами під час перетину перехресть та інших людних місць.
Згаданий вище алгоритм є розробкою дослідників з сінгапурського Агентства з питань науки, технологій та досліджень A*STAR. Він працює за рахунок використання розумного круїз-контролю, яким обладнуються практично всі сучасні автомобілі, систем комунікацій між автомобілями та елементами дорожньої інфраструктури. В результаті роботи такої системи повністю виключається ймовірність навіть короткої зупинки і рух по міських вулицях у всіх напрямках стає безперервним.
В основі роботи нового алгоритму управління дорожнім рухом є те, що дослідники називають “адаптивною відштовхуючою силою”. Це означає, що чим ближче один до одного наближаються два автомобілі, тим сильніше вони відштовхуються один від одного. Тільки на відміну від магнітів, які фізично можуть відсунутись один від одного, автомобілі-роботи збільшують дистанцію між собою, регулюючи швидкість руху. Робота такої системи ніколи не призведе до екстреного гальмування і повної зупинки руху. За рахунок маячків, встановлених на автомобілях, система виробляє розрахунки і коригує швидкість руху ще задовго до моменту небезпечного зближення.
Система регулювання в режимі реального часу проводить розрахунки маршруту безпечного руху для кожного автомобіля, що наближається до перехрестя. Розрахувавши такий маршрут, система починає керувати швидкістю руху, і автомобіль перетинає перехрестя в певний момент часу в чітко заданому місці, без перешкод перетинаючи перпендикулярний потік транспорту.
Працездатність нового принципу регулювання дорожнього руху була перевірена на складній математичній моделі. Згідно з отриманими результатами, для того, щоб забезпечити безперервний рух транспортного потоку по міських вулицях потрібна зміна швидкості руху кожного автомобіля в межах не більше 10-20 відсотків.
Однак, з урахуванням реалій оточуючого нас світу, повна відмова від використання світлофорів та інших елементів регулювання руху транспорту станеться ще дуже і дуже нескоро. Зараз на дорогах пересувається безліч старих автомобілів, у яких немає автоматичної системи круїз-контролю, і для таких автомобілів на перехрестях якийсь час будуть залишатись світлофори. От тільки працювати вони будуть в разі появи в районі перехрестя старого автомобіля, що, по ідеї, має з часом відбуватись все рідше і рідше.
“Створений нами алгоритм напрочуд простий. Крім цього, він не вимагає наявності у автомобіля складної системи датчиків, камер та інших засобів, що дозволяють йому “бачити” навколишній простір” – розповідає Бо Янг (Bo Yang), один з дослідників, – “В більшості своїй наша система вже сумісна практично з усіма сучасними автомобілями, а в майбутньому, коли абсолютно всі автомобілі отримають інтелектуальні здібності, наша система дозволить втілити в реальність те, що зараз можна побачити тільки у фантастичних фільмах”.

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline