«Гумовий» автомобіль Flesby II може змінювати свою форму і вберігає від травм пішоходів
15 Жовтня , 2017
Ecocar – перший грецький електромобіль з витратою 1 євро на 100 км
16 Жовтня , 2017

Розроблено натрій-іонний акумулятор, який не поступається літій-іонним

Дослідники зі Стенфордського університету розробили натрій-іонний акумулятор, який не поступається по ємності та ефективності літій-іонним і коштує на 80 відсотків дешевше.

Фахівці змогли створити натрій-іонний акумулятор, здатний зберігати ту ж кількість енергії, що і літій-іонний, витримувати велику кількість циклів заряд/розряд і коштувати при цьому на 80 відсотків дешевше.

За словами інженера-хіміка Женань Бао (Zhenan Bao), літій важко перевершити по ефективності, однак він настільки рідкісний і дорогий, що необхідно розробляти ефективні, але дешевші батареї, створені на елементах, представлених у великих кількостях, зокрема на натрії.

В акумуляторі, розробленому в Стенфорді, в якості анода використовується фосфор, а в якості катода — родізонат натрію (Na2C6O6), один із найбільш перспективних матеріалів для натрій-іонних батарей.

Теоретично родізонат натрію повинен вміщати чотири іони натрію, що забезпечувало б велику ємність для зберігання електричного заряду (501 міліампер-годин на грам). Однак коли даний матеріал застосовується в батареях, ємність різко падає після повторення циклів заряд/розряд.

Дослідники виявили, що, зменшуючи розмір частинок родізонату натрію і використовуючи спеціальний електроліт, можна ефективніше запобігти структурній зміні в катодному матеріалі, щоб він міг зберігати свою високу ємність.

В результаті вчені змогли отримати акумулятор, який має ємність 484 міліампер-годин на грам, а енергетичну щільність — 726 ват-годин на кілограм. При цьому енергоефективність, як повідомляється, становила 87%.

Тепер же дослідники збираються зайнятись оптимізацією аноду, в якості матеріалу для якого (як зазначалося вище) використовувався фосфор.

Дослідження було опубліковане в журналі Nature Energy.

 

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline