Створена чутлива штучна шкіра з графена
28 Березня , 2017
Машини на біогазі зі стічних вод виділяють CO2 на 80% менше
28 Березня , 2017

Проект сонячної велосипедної дороги SolaRoad розширюється

Голандія покрита густою мережею велодоріжок, по яких можна проїхати на велосипеді практично в будь-яку точку країни. Але, в умовах перенаселення і браку суші, важливий кожен квадратний метр простору, займаний дорогами. У 2014 році кілька компаній і дослідницьких лабораторій створили консорціум SolaRoad. Метою нового проекту стало перетворення велодоріжок у сонячні батареї.

Початок було покладено монтажем 70-метрового «сонячного шляху» в місті Кроммені на півночі Голандії. Батарея, спеціально розроблена в SolaRoad, захищена від механічних пошкоджень прозорим покриттям товщиною 1 см, не оптимізованим для руху велосипедів. Проект викликав великий інтерес як у Нідерландах, так і за їх межами, і за перший рік експлуатації по ділянці з сонячними елементами проїхали 300 000 велосипедів та скутерів.

Незважаючи на не самий вдалий кут розміщення по відношенню до сонячного світла, товстий шар покриття і великий потік велосипедистів, батарея показала свою ефективність. За перші півроку роботи вона генерувала 3 000 кВт*год електроенергії, а віддача з квадратного метра перевищила прогнозовані 70 кВт*год. За рік батарея виробила 9 800 кВт*год, чого вистачає для забезпечення потреб трьох голландських домогосподарств.

Компанія не зупинилась на досягнутому. У жовтні 2016 року сонячна доріжка була подовжена на 20 метрів. Були використані нові тонкоплівкові фотоелектричні елементи і вдосконалене захисне покриття. Проект Кроммені буде працювати до 2018 року. Тим часом SolaRoad переходить до комерційної стадії проекту. Вже розроблений 10-метровий сонячний модуль SolaRoad Kit, який призначений спеціально для монтажу в дорожнє покриття. Місяць тому таку панель придбав уряд північної провінції Гронінген.

дорога из солнечных панелей

Ще один цікавий проект спільно розробляють Дорожня адміністрація Каліфорнії і уряд провінції Північна Голандія. Проте його деталі поки не відомі. Оголошено, що він буде реалізовуватись у місті Лебек на південному-заході Каліфорнії.

Хоча про ціну електроенергії, одержаної від сонячних батарей під велодоріжками, не йдеться, вона має бути відносно високою через невеликі масштаби і новизну розробки. Такі батареї, звичайно, не можуть конкурувати з сонячними батареями, розміщеними на дахах або з сонячними електростанціями. Але їх призначення не в цьому. Дослідницькі роботи можуть привести до створення більш ефективних сонячних елементів, а більш масштабні проекти вплинуть на ціну електрики. Крім того, в таких перенаселених країнах, як Голландія, масовий перехід на сонячну енергію обмежується нестачею земель, потрібних під розміщення сонячних електростанцій.

Сонячних батарей, встановлених під дорогами, поки небагато, і ціна їх енергії велика. Однак ідея привертає велику увагу вчених і інженерів, і не виключено, що в кінцевому підсумку вони знайдуть спосіб отримувати прийнятну за ціною електрику.

Джерело: cleantechnica.com

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline