Українці представили амортизатор для велосипедного сідла на Kickstarter і зібрали 100% суми за два дні
28 Березня , 2017
Створено новий матеріал, що дозволяє змінювати його форму, повністю контрольованим способом за допомогою світла
28 Березня , 2017

Поверхня Марса нещадно «вбиває» колеса «К’юріосіті»

Звичайна перевірка, проведена нещодавно інженерами NASA, виявила дуже серйозний знос середнього лівого колеса марсохода «К’юріосіті». Пошкодження, звичайно, очікувані, але це в черговий раз нагадує всім нам, що найближчий до марсохода «шиномонтаж» знаходиться приблизно в 55 мільйонах кілометрів, тому рано чи пізно цей маленький космічний дослідник теж вийде з ладу.

Учені, що працюють з «К’юріосіті», відзначили невеликі, але численні пробоїни в протекторі колеса 19 березня. Що цікаво, раніше, 27 січня NASA теж проводило інспекцію, але нічого незвичайного не виявило. Так, пошкодження були, але не такі серйозні. Тому можна сміливо припустити, що нові дірки марсохід отримав зовсім недавно. Зрозуміло, американське космічне агентство такі новини не радують, але NASA продовжує запевняти, що навіть такі пошкодження не змусять її змінити плани з дослідження Червоної планети, які були закладені в «К’юріосіті».

«У всіх шести коліс машини є достатній запас міцності, щоб продовжити виконання покладених і запланованих завдань», — говорить один з керівників проекту «К’юріосіті», Джим Еріксон.

«Ми очікували подібних ушкоджень. Це лише перші ознаки того, що середнє ліве колесо марсохода починає наближатись до критичної точки зносу».

Планувальники місії ще в 2013 році зрозуміли, що колеса «К’юріосіті» зношуються швидше, ніж очікувалось. З цього приводу марсохід навіть деякий час їздив задом наперед. Так, для підстраховки. Наступні інспекції та випробування показали, що поломка трьох секцій протектора буде говорити про 60-відсотковий знос колеса. Але, незважаючи на досить сумні новини, такі пошкодження повинні враховуватись в перспективі.

Кожне з шести коліс ровера має діаметр 50 сантиметрів з контактною поверхнею, чия товщина складає не більше товщини звичайної монети. У місцях, де є грунтозачепи, товщина трохи більша. Цих грунтозачепів (виступають у формі зигзагу) на кожному колесі по 19 штук. Вони дозволяють роверу стійко стояти на піщаній поверхні Червоної планети і пересуватись по складних ділянках, збільшуючи його зчеплення. Вага «К’юріосіті» на Землі становить майже 900 кілограмів, проте так як на Марсі гравітація помітно нижча земної, там він приблизно на 62 відсотки легше і важить близько 340 кілограмів.

Ровер буде перебувати в повноцінному робочому циклі до майбутньої перевірки, але вже очевидно, що машина стала показувати серйозні ознаки деградації і її ресурс підходить до виснаження. На початку грудня 2016 року NASA не змогло провести чергове буріння Червоної планети. Відмовив електродвигун, що висуває бур. Проблем до цих пір не вирішена, але агентство не втрачає надії розібратись в ситуації. Після цього, 24 лютого складна роботизована рука ровера з встановленою на неї камерою Mars Hand Lens Imager (MAHLI) не змогла повноцінно розкластись в робоче положення. Зараз NASA проводить діагностичну оцінку і намагається з’ясувати, в чому полягає проблема.

LEU
LEU

2 Коментарі

  1. Перепрошую, легше не на 38, а на 62 відсотки, тому вага складає вказані 38%, або 340 кг.

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline