Дослідницький апарат MAVEN виявив іони металів в верхніх шарах марсіанської атмосфери
21 Квітня , 2017
Чи зможе європейський Space Rider замінити космічні шатли?
21 Квітня , 2017

LNER Peppercorn Class A1 60163 Tornado – найшвидший із сучасних паровозів

Коли мова заходить про сучасний залізничний транспорт, більшість людей уявляють собі надшвидкісні експреси, потяги на магнітній подушці і т. п. Але, виявляється, що в різних куточках земної кулі по рейках продовжують “бігати” класичні паровози, щоправда, в їх більш сучасному технологічному втіленні. Одним з таких паровозів є LNER Peppercorn Class A1 60163 Tornado, який не так давно, на ділянці між Донкастером і Ньюкаслом, Великобританія, розвинув швидкість в 100 миль на годину (161 кілометр на годину), демонструючи, що ця технологія позаминулого та минулого століття ще може скласти конкуренцію сучасним електричним і дизельним локомотивам.
Справедливості заради слід зазначити, що 60163 Tornado є не самим швидким паровозом, побудованим за всю історію. Найшвидшим паровозом є паровоз Mallard, який ще в 1938 році зумів розігнатись до швидкості 126 миль на годину (203 кілометри на годину). Більше того, 60163 Tornado є не єдиним паровозом в Британії, безліч інших функціонуючих паровозів знаходяться у розпорядженні Національного Залізничного музею, в руках приватних власників і благодійних фондів.
Тим не менш, паровоз 60163 Tornado є єдиним паровозом, побудованим у Великобританії, а може і в усьому світі за останні п’ятдесят років. На його будівництво у фахівців і працівників компанії Doncaster Works пішло близько 14 років, а завершено його будівництво було в 2008 році. 60163 Tornado не є точною “музейною” копією паровозів серії A1, 49 зразки яких були збудовані і працювали у Великобританії кілька десятиліть після Другої Світової війни. У конструкцію паровоза було внесено безліч удосконалень, в ній були використані сучасні матеріали, сучасні пристрої забезпечення безпеки, що дозволяє цьому паровозу здійснювати регулярні рейси по залізницях.
Паровоз 60163 Tornado #2
Новий паровоз 60163 Tornado є 50-м і єдиним існуючим зараз із серії A1. Решта його “побратимів” були виключені з експлуатації та відправлені на переплавку до кінця 1966 року, поступившись місцем на залізницях дизельним та електричним потягам. Як вже згадувалось вище, 60163 Tornado курсує по залізницях з 2008 року, але до останнього часу його максимальна швидкість була обмежена 75 милями на годину (121 кілометрів на годину), однак, згідно технічної специфікації, з самими останніми модифікаціями цей паровоз без проблем може розвивати швидкість 90 миль на годину (145 кілометрів на годину). Але під час показового заїзду, який проводився 12 квітня під наглядом групи інженерів і свідків, поїзду вдалося перевищити свою максимально допустиму швидкість на 10 відсотків.
“Зараз ми проведемо огляд і перевірку конструкції паровоза з метою виявлень можливих наслідків його роботи в екстремальному режимі. Якщо в ході цього не буде виявлено ніяких критичних пошкоджень, то паровозу 60163 Tornado буде дозволено здійснювати рейси на швидкості 90 кілометрів на годину, завдяки чому він зможе залишитись на службі ще досить тривалий час”.

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline