Позашляховик Polaris MRZR X може стати автономною «робочою конячкою» піхоти
13 Лютого , 2018
В порту «Південний» пропонують виробляти електрику з … лушпиння соняшника
13 Лютого , 2018

Lifestyle Camper: як збирають українські кемпери для європейського ринку

Команда

Сьогодні в Lifestyle Camper працює 16 робітників: 9 складальників, оператори, конструктори, логісти. Павло Волков керує технічною частиною, Андрій Пилявський – логістикою: це дуже великий масив роботи, в кемперах використовується більше 400 найменувань комплектуючих, які доводиться замовляти з-за кордону.

Засновники Lifestyle Camper Павло Волков і Андрій Пилявський з командою. Тут і далі фото: Ольга Закревська

А ще у Lifestyle Camper новий СЕО Анатолій Бурбеза. Анатолій познайомився з компанією випадково – він довгий час захоплювався кемпінгом, і одного разу товариш, Діма Юрінов, попросив його подивитися на українські дзеркальні кемпери і дати оцінку. «Я подивився і зрозумів, що хлопці роблять правильний продукт, дуже багато працюють, але їм катастрофічно не вистачає ресурсів. І вирішив допомогти », – згадує Анатолій. Сьогодні він керує Lifestyle Camper, займається адміністративною частиною, маркетингом.

СЕО Lifestyle Camper Анатолій Бурбеза

Виробництво працює 6 днів на тиждень, графік ненормований. Однак співробітники, за словами Волкова, не заперечують.

«Ми не примушуємо людей затримуватися допізна – їм просто подобається тут працювати. Ми побудували систему мотивації з орієнтуванням на результат, але гроші – далеко не на першому місці в їх системі цінностей. Просто хлопці горять тим же, що і ми».

За словами Волкова, з моменту заснування компанії, з Lifestyle Camper не звільнили жодної особи.

Засновник Lifestyle Camper Павло Волков

Для співробітників постаралися створити всі умови: зробили душові, роздягальні з шафами, фірмові спецівки і толстовки Lifestyle Camper. Хлопці відвідують виставки, де представляють плоди своєї праці – для них це окрема мотивація. «Деякі змінили професії продавців, менеджерів, і прийшли до нас, тому що хотіли створювати своїми руками. Як ми з Андрієм свого часу », – говорить Павло.

Виробництво

Раніше причепи збирали в гаражі у Волкова. Зараз у Lifestyle Camper своє виробництво на території колишнього заводу на Берестейській.

Приміщення на 400 кв. м відремонтували: залили нову підлогу, зробили стелю, відновили кран-балки, встановили економне опалення з розумною системою увімкнення-вимкнення і підтримкою температури. «На опалення у нас йде 6000 грн на місяць. Вклали в систему близько 200 000 дол., але воно того варте », – каже підприємець.

У цеху постійно грає музика, в основному рок-н-рол. «Ми веселі хлопці, любимо робити вечірки. Вечорами приміщення за 5 хвилин перетворюється в дискотеку – у нас 2,4 кВт музики, є світломузика, підсилювачі. Ми любимо працювати і так само – відпочивати ».

 

 

Насамперед потрапляємо в конструкторську. Тут вирізають деталі майбутніх кемперів з фанери. Всі креслення – в електронному вигляді. Оператор запускає програму і верстат з ЧПК починає різати.

 

  Сьогодні використовують французьку фанеру, яку доставляють з Парижа. Ця спеціальна полегшена фанера на третину легша, ніж російські, литовські і українські аналоги. Правда, в 3-4 рази дорожча тієї, яку використовували раніше. «Зате кемпер став набагато легший і екологічніший. Відходів практично немає », – каже Волков.
Конструктор постійно щось покращує в плані швидкості збирання. На сьогодні команда встигає зібрати 6 причепів на місяць, але через півроку планує дійти до 10.

Конструктивна зміна, яке прискорює збирання на 15 хвилин, за рік дає 4 робочих дня.

Окремого салону, в якому виставляються кемпери, у компанії немає. «Були пропозиції виставити в ЦУМі, але у нас на той момент не було вільного причепа, який ми могли б віддати на інсталяцію», – розповів Волков.

Сьогодні кемпери іноді виставляють в автосалонах. Гроші з команди за це не беруть: «У нас такий продукт, який привертає увагу до самого автосалону. Тому розміщення безкоштовне».

Модельний ряд, комплектація і характеристики

Крім «краплі» або SteelDrop, з якої починала компанія, сьогодні роблять також модель для позашляховиків X-Line. У неї вищий кліренс, трохи міцніша рама і колеса, рейлінги на даху, додаткові рундуки (багажні відділення) для спорядження на полювання і риболовлю, для спорту та кемпінгу. Є маркізи, які витягуються в навіс за три хвилини: виходить готовий табір з повноцінною кухнею (газова плита, умивальник з запасом води 50 літрів, холодильник).

На відміну від своєї дзеркальної «сестри», він має більш зносостійке покриття з полісечовини: це двокомпонентний полімер, який наноситься гарячим методом. «Це антивандальне покриття. Воно не дряпається, не б’ється. Причіп заливається без швів і стиків – немає доступу вологи, бруду, ні корозії. Виходить практично вічна річ ».
Нанесення покриття здійснюють на аутсорс. Ми якраз застали доставку вже готового корпусу, який Волков особисто прискіпливо проінспектував на предмет якості покриття.


В кемперах є автономний обігрівач, який працює на дизелі або бензині. Споживання – 100 г на годину. «2 кВт потужності достатньо, щоб ви могли в -30 ночувати в кемпері. Акумулятор на 100 А*год може працювати протягом 2-3 днів, при економному користуванні електроприладами – 4-5 днів », – каже Павло.
Також є можливість підзарядки приладів від сонячних панелей: в причепі встановлений контролер сонячного живлення від панелей, які можна виставити в сонячну погоду. В довгих подорожах в дикі місця знадобиться переносний генератор, а в подорожах по Європі можна не переживати – кемпінги як правило обладнані зарядними станціями на 220 вольт.
 

Батареї німецькі. Вони легкі (обвіс батареї 2,4 кг) і при цьому досить потужні (100 Вт, 6А напруги). «У нас є завод« Квазар », але такого компактного рішення від українських розробників поки не існує», – каже Волков.
Спальне місце з ламелями і пінним матрацом. Розмір 140 * 200 см. Всередині: музика, світло, телевізор, аудіосистема, люк з вентилятором з термодатчиками, 5 USB-розеток, 3 розетки на 220 вольт, так що можна користуватися на природі будь-якими електричними приладами (фен, електробритва і т.д .).

Усередині кемпера – 296 метрів дротів. Встановлюють її автомобільним методом: спершу відміряють потрібну довжину до сантиметра за спеціальною схемою, тільки потім відрізають і затягують в захисну гофру. Кожному пристрою відповідає свій колір дрота.
 

За словами Павла, комплектуючі в українських кемперах за рік помінялися на 80% – раніше багато деталей, в тому числі ручки дверей, люки, дишла – робили самі. Тепер їх закуповують в Європі (Італія, Німеччина, Франція). Відповідно кемпери подорожчали. «І все одно ми в два рази дешевші, ніж європейські аналоги», – каже ФАУНДЕР. Також якщо раніше корпус з нержавіючої сталі дзеркального кемпера вирізали самостійно, то тепер це роблять на аутсорс за допомогою лазера. Завдяки цьому підгонка деталей високоточна, відповідно більш якісна.
Перед нанесенням зовнішнього покриття, фанерний корпус покривають лаком в окремому приміщенні. Це надає йому гідроізоляційні властивості і захищає від негативного впливу навколишнього середовища.

У причепів резино-джгутова торсіонна підвіска фірми AL-KO, критичний хід до 80 мм. Є альтернативна посилена підвіска для пересування по бездоріжжю фірми Knoтт – незалежна, пружинна на А-подібних важелях.

Техніко-ходові якості з часу нашого першого матеріалу покращилися: оптимізували розподіл ваги, додали можливість установки амортизаторів – за словами Павла, вони завжди готові долати будь-яке бездоріжжя.

Продажі і сертифікація

Основний ринок Lifestyle Camper – Європа. По-перше, тому що купівельна спроможність на Заході в рази вища. По-друге, в Україні культура кемпінгу майже не розвинена, як і інфраструктура під неї.

В Європі люди десятки років їздять в подорожі з дітьми, діти виростають і їдуть зі своїми дітьми. В Україні ж кемперами цікавляться переважно мисливці, рибалки, люди, які їздять на фестивалі в Європу.

Lifestyle Camper відправив близько 30 виставкових причепів в різні країни Європи: Німеччину, Францію, Бельгію, Іспанію, Словаччину, Нідерланди. Два українських кемпери поїхали в Нову Зеландію.

Українські причепи в Новій Зеландії. Фото надані: Lifestyle Camper
Українські кемпери за кордоном цінують не тільки тому, що вони дешевші західних аналогів, але і за високу якість.

Ми пишаємося своїм продуктом. До нас приїжджають дилери із західних країн, які торгують причепами інших виробників, і кажуть, що наші причепи за якістю кращі західних. Звучала думка, що мовляв «краще цей причіп зробити було не можна».

Доставка коштує близько 500 євро, оплачує її покупець. Іноді вона, звичайно, займає чимало часу. Наприклад, в Нову Зеландію причепи пливли два місяці.

 

«Зараз відправляємо в Казахстан, а з огляду на наші відносини з Росією, їхати вони туди будуть через Чорне море до Туреччини, потім по Каспію – в загальному, зроблять хороший гак», – каже Павло.

У 2017 році більше цікавилися краплями, на даний момент лідером є X-Line. «Зараз ми збираємо одночасно чотири причепа – вони вже замовлені. Можливо, тому що в Україні в принципі купівельна спроможність людей на великих машинах вища, а може через наші дороги », – коментує Волков.

Європейці, в свою чергу, замовляють SteelDrop – там люди пересідають на малолітражки, для яких українські «краплі» дуже конкурентні, тому що за вагою і габаритами вписуються навіть у суворі правила експлуатації Volkswagen Polo (до 35 кг).

Ми довели свій причеп до такого рівня, щоб його могли тягати найменші машинки

Українські кемпери за кордоном продають через європейських дилерів з хорошою націнкою за ціною – 12 000-14 000 євро. «Звичайно, тут враховується і ПДВ, який ми не повертаємо, і безліч нюансів, але нам приємно, що таку ціну виставляє європейський продавець, який бачить продукт і оцінює його дорожче деяких європейських аналогів», – каже Волков.

В основному замовлення приносить інтернет: реклама в Facebook, Instagram, YouTube і Pinterest. А ще компанія продовжує брати участь у всіляких виставках: полювання, риболовля, туризм, автомобілі та мотоцикли, байк-шоу і т.п. по всій Україні. Замовлень це приносить не багато – скоріше впізнавання бренду і розуміння продукту.

Мене досі люди бачать на дорозі з причепом і запитують, а що це?

Гарантія та техобслуговування

В Україні техобслуговування проводять за графіком в своєму цеху. В Європі Lifestyle Camper разом з дилерами будує склад з запасними частинами і розробляє віддалену систему сервісу – щоб клієнтам не доводилося кататись за ним до Києва.

Гарантія – один рік. «Більшість виробників дає гарантію тільки на свій продукт, а на комплектуючі гарантію дає їх виробник. Ми ж абсолютно все беремо на себе: наша гарантія поширюється і на плити, і на телевізори … З огляду на те, що продукт технологічно складний, дуже багато комплектуючих, і ми беремо витрати на себе – поки така гарантія. Можливо, в майбутньому ми її розширимо », – коментує Павло.

 

Інвестиції та плани на майбутнє

Перші краплі Павло і Андрій зробили за власні гроші, далі розвивалися частково на кошти з передпродажу: клієнт оплачував причеп, тим самим фінансуючи збирання. Так з’явився перший X-Line – до хлопців прийшов покупець, який хотів модель для позашляховика і погодився її профінансувати.

Незабаром модельний ряд Lifestyle Camper поповниться ще однією моделлю – на цей раз зимовим утепленим кемпером, який можна використовувати в найсуворіших умовах. Він трохи більший і ширший, з розширеним набором функцій. Розробили його, знову-таки, під нового замовника.

Навесні компанії вдалося залучити інвестора, який допоміг Lifestyle Camper вирости з гаража і вийти на новий рівень.

«На ці гроші ми змогли повноцінно облаштуватися, підтягнути технологічну базу, попрацювати« на склад », найняти людей і поглибиться в розробку, тому що нам більше не потрібно було бігти з висунутим язиком, щоб скоріше віддати готові кемпери замовникам», – ділиться Волков.

Єдиний стримуючий фактор – міжнародна сертифікація українських причепів Lifestyle Camper, яка повноцінно відкриє двері компанії на багатий західний ринок. Зараз команда вже на фінальній стадії її отримання – за словами Волкова, процес трохи затягнувся через конструктивні зміни в кемперах, які потрібно було перепрописати у вже підготовлених документах. «Я думаю, це буде стос паперу на 30 см», – каже Анатолій.

Сертифікацію проводить одне єдине відомство – український інститут ДержавтотрансНДІпроект. Процес досить складний: компанія готує технічну документацію щодо відповідності правилам ООН, потім в інституті проводяться випробування причепів, після чого – сертифікація безпосередньо виробництва.

Ми перша компанія в Україні, яка проходить офіційну сертифікацію транспортного засобу по 6 поправці для отримання евросертіфікату.

Незважаючи на те, що в Україні подібні структури і інспекції прийнято лаяти, у команди Lifestyle Camper враження від співпраці з інститутом найпозитивніші. «Я не відчув ніяких перешкод, вимагання або проявів корупції. Навпаки, нам йдуть назустріч, допомагають, підказують навіть те, чого ми самі не знали », – каже Павло. Вартість проходження всього процесу в Україні також в межах розумного. За розрахунками засновників, за всю сертифікацію офіційні платежі складуть до 30 000 грн.

Джерело

LEU
LEU

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: