Daimler і Bosch, разом, створять безпілотні авто для каршерінгу
9 Квітня , 2017
Німецький Volocopter 2X задіють у сервісі літаючих таксі в 2018 році
10 Квітня , 2017

DARPA успішно випробувала унікальний літак

Нове слово в авіабудуванні.

Після декількох років розробок DARPA успішно завершила льотні випробування літака, мабуть, самої незвичайної конструкції з тих, що були представлені за останній час. X-Plane відноситься до літаків з вертикальним зльотом/посадкою, і він літає за допомогою електричних двигунів. За словами розробників, їх літак є «новим словом в авіабудуванні».

Апарати з вертикальним зльотом і посадкою відомі у тому чи іншому вигляді вже більше століття, але навіть кращі з них були сумно відомі своїми малими показниками по вантажопідйомності, стабільності, дальності і швидкості польоту в порівнянні з традиційними літаками. Програма DARPA VTOL X-Plane має намір подолати ці проблеми з новою модульною конструкцією.

На початку 2016 року DARPA уклала контракт з компанією Aurora Flight Sciences, яка «продемонструвала ряд інновацій, що мають величезні можливості для застосування в реальних літальних апаратах».

X-Plane оснащений 24 електричними роторами, по дев’ять у кожному задньому крилі і по три в кожному передньому. Кожен гвинт керується власним електричним двигуном і всі вони живляться від газотурбінного двигуна, який виробляє 4000 л. с. (3 МВт) електричної потужності і раніше був застосований в апараті з поворотними гвинтами V-22 Osprey.

Обидва крила повертаються вгору при вертикальному зльоті та в польоті повертаються в горизонтальне положення. Система керування польотом індивідуально змінює повітряний потік кожного гвинта, а також повертає його при переході з вертикального до горизонтального польоту і назад.

«Головним досягненням є те, що апарат LightningStrike здатний переходити з режиму зависання до режиму горизонтального польоту і навпаки абсолютно без втрати висоти. Такого не вдавалося зробити жодному з апаратів іншої конструкції, з якими мені доводилося стикатись по службі», — розповідає Ашіш Багай (Ashish Bagai), один із керівників програми.

Комбінуючи варіанти кута нахилу кожного крила апарату і тяги, створюваної кожним двигуном, можна змусити апарат творити чудеса прямо в повітрі, літати боком, задом наперед, обертатись на місці в нахиленому в одну сторону стані і т. п.

При випробуваннях були успішно протестовані різні нововведення, в тому числі системи керування польотом, механізми крила, крім того, успішно пройшли перевірку 3D-друковані деталі зі спеціального пластику, який DARPA використовує для зменшення загальної ваги конструкції.

Найбільшою проблемою, яку належить вирішити, є крейсерська швидкість при навантаженні в 40% і загальній вазі літака 5450 кілограмів. Розробникам необхідно, щоб при такому навантаженні літак розвивав швидкість не менше 300 вузлів ( 556 кілометрів на годину), інакше його використання буде просто нерентабельним.

«Це набірм досить складних вимог. Але ми впевнені, що за допомогою ряду найсучасніших технологій нам вдасться реалізувати все на практиці», — розповідає Ашіш Багай.

Після успіху цих льотних випробувань DARPA приступить до розробки серійного літака, який матиме офіційну назву ХV-24А. Від прототипу цей апарат буде відрізнятись не тільки розмірами, в ньому буде використана гібридна установка з двигуном внутрішнього згоряння або турбіною, яка буде виробляти енергію для тягових електричних двигунів.

LEU
LEU

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline