Найбільше в Азії судно для створення островів спущене на воду в Китаї
17 Листопада , 2017
Сонячні дахи нового стартапу можуть потіснити Tesla? (відео)
17 Листопада , 2017

Ілон Маск представив свою фантастичну электровантажівку Tesla Semi

Ілон Маск відомий своїм ставленням до цього світу — він завжди мріє про більше. Сьогодні вночі він представив довгоочікувану электрофуру Tesla Semi, обладнану масивною батареєю вантажівку здатну тягнути 36 тонн. Вона навіть може їхати самостійно! На шосе, принаймні.

Новий транспорт, представлений Маском в дизайнерському центрі Tesla в Хоторні, Каліфорнія, — черговий крок у місії Маска, мета якої полягає в тому, щоб людство забуло про викопне паливо і перейшло на чисту електроенергію. Так і буде, якщо Маску вдасться переконати транспортну галузь в тому, що потрібно рухатись далі.

Вантажівка для роботи

Маск вважає, що розібратись з великими хлопцями — найкращий спосіб зробити реальний вплив на зміну клімату. За п’ять років, що минули з тих пір, як Tesla почала виробляти седан Model S, компанія продала 200 000 автомобілів. У США на дорогах близько 250 мільйонів автомобілів, тому ті 200 000 — крапля в морі. Навіть якщо Tesla зможе наростити виробництво «доступного» седану Model 3, пройде багато часу, перш ніж виробник автомобілів з Кремнієвої долини зможе змінити самі принципи пересування людства, які опираються на викопне паливо.

Вантажівки — кращий інструмент, тому що вони особливо токсичні. «Важкі транспортні засоби становлять невелику частину транспортних засобів на дорогах, але беруть на себе більшу частину викидів», говорить Джиммі О Діа, який вивчає чисті транспорті засоби в Союзі стурбованих учених. У Каліфорнії на цю категорію припадає 7% загального обсягу транспортних засобів, але 20% пов’язаних з транспортом викидів парникових газів і третина викидів NOx (які пов’язують з астмою та респіраторними захворюваннями).

Будь-яка вантажівка, яка буде використовувати електрику замість дизельного палива, перестане чинити негативний вплив на планету і все, що на ній живе. У той час як багато хто замислюється і розробляє електричні вантажівки, у Tesla на це є і ресурси, і інженери, і потужності. Найголовніше — у неї є сила привернути увагу всієї автомобільної галузі.

Кабіна з вуглецевого волокна зовні представлена гладкими лініями. Аеродинаміка має важливе значення, коли мова йде про економію палива і підрахунок кількості електронів, а Tesla обіцяє, що Semi буде прорізати повітря ефективніше, ніж навіть деякі спортивні автомобілі.

Загляньте в кабіну Semi і у вас не залишиться сумнівів в тому, що Tesla знає, як переробити вантажівку. Як у знаменитому спорт-карі McLaren F1, крісло водія знаходиться в центрі кабіни. Оскільки вантажівку не довелось будувати навколо громіздкого дизельного двигуна, Tesla зробила ніс кабіни вертикальним, а головне сидіння видала настільки далеко вперед, що можна побачити землю перед транспортним засобом. Над головою — ящики для зберігання речей, є також чотири тримачі чашок.

Висота кабіни — близько 220 сантиметрів, тому будь-хто може встати. Двері простягаються знизу доверху кабіни, забезпечуючи легкий доступ. Людина за кермом отримує доступ до двох 15-дюймових сенсорних екранів, по одному з кожної сторони, які забезпечують навігацію, роботу з даними та моніторинг сліпих плям. Єдина кнопка в полі зору керує аварійними вогнями, все інше робиться за допомогою екранів або двох важелів, що виходять з триспицевого керма.

Tesla подбала і про безпеку. Акумулятор посилили, щоб він не вибухнув чи не загорівся; посилене вітрове скло не повинно бруднитись або тріскатись, а бортові датчики будуть попереджати можливі заноси причепа і регулювати потужність окремих коліс, щоб всі вони йшли на рівних.

І, звичайно ж, вантажівка отримає функцію Enhanced Autopilot, той самий автопілот, який дозволить їй їхати по шосе самостійно, залишаючись на своїй смузі і на безпечній відстані від сусідніх автомобілів. В передню частину автомобіля вбудовані радари, всюди камери.

Батарея — розмір якої Tesla не розкриває — займає простір близько півтора метра у висоту і тягнеться від передніх коліс до другої пари, вона має забезпечити запас ходу боизько 500 миль при повному завантаженні і русі по шосе. За кабіною знаходяться чотири електродвигуни, такі ж як і в Model 3, по два на кожну вісь. У документах EPA знайшли, що один двигун Model 3 генерує 258 кінських сил, що дає Semi 1032 к. с., вдвічі більше, ніж у більшості дизельних вантажівок такого розміру. Але у вантажівках важливий крутний момент — і тут Tesla теж не розкриває даних — а електродвигуни стають чемпіонами, коли справа доходить до розгону з нуля.

І все чудово, але Маску потрібно ще продати цю штуку. І в той час як продажі ніколи не становили для нього проблеми (зрештою, півмільйона людей зарезервували Model 3, і тисячі замовили її до того, як побачили прототип, специфікації або дізналися остаточну ціну), далекобійники — це проблемна аудиторія. Багато компаній відкриті для нових рішень, говорить Енн Гудчайлд з Центру постачань і логістики при Університеті Вашингтону. Але вони не люблять експериментувати. «Мало хто наважиться експериментувати з таким у повсякденній роботі», говорить вона.

Вони не люблять новинки, вони не женуться за крутизною. Вони піклуються про повну вартість володіння, в яку входить все, від початкової вартості до вартості пального, технічного обслуговування і простоїв. «Ми повинні надати продукт, який по суті дозволить їм заробляти гроші», каже Даррен Госбі з Navistar, що виробляє вантажівки і автобуси.

Тягач Tesla повинен мати перевагу у витратах на паливо (електрика завжди дешевша соку з динозаврів) і технічному обслуговуванні, але час простою може виявитись проблемою. Маск може обіцяти зарядні пристрої, які зможуть швидко реанімувати акумулятор, але такого роду швидка підзарядка вимагає спеціалізованої інфраструктури. Навіть якщо Маск зможе створити ці станції, побудує їх по всій країні і зробить кілька маршрутів працездатними, водії будуть витрачати більше часу на зупинку, ніж на дизельному ходу, і це невигідно.

Можливо, найбільшим питанням є те, як Tesla приборкає далекомагістральні переїзди. Говорячи про електричні тягачі, Госбі зазначає, що «найгірший варіант — це набрати 100 км/год і просто їхати». Переїзди по штатам всієї країни вимагатимуть розширення інфраструктури, а круїзна прогулянка псує перевагу, яку ви отримуєте від рекуперативного гальмування.

«Краще всього підійде транспорт, який не подорожує на великі дистанції і має дуже багато маневрів з зупинкою», говорить Госбі. Тобто, вантажівки, які їздять по містах, здійснюючи доставку та перевезення. У них будуть плюси: вони не заїжджають надто далеко, вони можуть заряджатись в одному і тому ж місці кожну ніч, вони постійно гальмують, за рахунок чого можна поповнювати енергію, а дизельні вантажівки в містах просто псують повітря.

Важкоатлет

Секундочку, скажете ви. Всі ми з цікавістю спостерігаємо за пригодами Ілона і у всіх народжується питання: яким взагалі чином може прийти думка, що зараз, саме зараз найкращий час для виробництва абсолютно нового виду транспортного засобу? Виробництво Model 3 — седану за 35 000 доларів, яке має закріпити спробу Tesla стати справжнім автовиробником, відстає від графіка на кілька місяців і за останні місяці акції компанії просіли.

Але навряд чи це зупинить Маска в його кипучій діяльності. Саме ця людина намагається переселити людство на Марс, будує багаторазові ракети, намагається запобігти апокаліпсису з роботами, знищує пробки, риючи тунелі, а також планує запускати людей в бобах по надзвуковій трубі. І все, блін, відразу. Подумаєш, пару вантажівок поставити на конвеєр ).

LEU
LEU

1 Коментарій

  1. […] Ілон Маск не тільки представив довгоочікувану вантажівку на електротязі, але і показав концепт нового […]

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline