Сліпий житель Великобританії отримав «окуляри зі штучним інтелектом»
29 Квітня , 2017
В’єтнамська компанія розробляє власну систему безпілотного керування
30 Квітня , 2017

Facebook оголосила війну Google, Apple і всій техіндустрії

Facebook відкриває AR-платформу для розробників і запускає віртуальну соцмережу.

Не секрет, що Марк Цукерберг пов’язує перспективи Facebook з доповненою реальністю. На конференції для розробників F8 18-19 квітня голова найбільшої соціальної мережі подвоїв ставки у своїй «дорожій карті» розвитку компанії на найближчі 10 років, пише Business Insider.

Facebook объявила войну Google, Apple и всей технологической индустрии

«Дорожня карта» Facebook на найближчі 10 років I Фото: Facebook

План розвитку містить три основні розділи: удосконалення Facebook протягом наступних трьох років, посилення позицій Instagram, WhatsApp Messenger та інших продуктів у ході наступної п’ятирічки, а також розвиток віртуальної реальності, штучного інтелекту і поширення інтернету протягом найближчих 10 років.

VR і AR — велика частина 10-річного плану Facebook, і для її просування Цукерберг представив платформу Camera Effects. Вона розроблена за участю команди білоруського стартапу Masquerade, який був придбаний Facebook в 2016 році.

По суті, це платформа для розробників AR-додатків, за допомогою якої можна створювати елементи доповненої реальності для відео і фотографій в соцмережі. Докладно можливості платформи перераховані в описі на сайті проекту.

Використовуючи можливості Camera Effects, розробники зможуть створювати розважальні візуальні ефекти (наприклад, маски для селфі), інформаційні інструменти на зразок бізнес-рейтингів, інтерактивні ігри та ті види мистецтва, яке, за словами Марка Цукерберга, неможливо відтворити в реальному світі.

Цукерберг визнав, що Facebook вийшла в світ AR з запізненням, але висловив упевненість в тому, що своїми розробками в області машинного навчання та розпізнавання об’єктів компанія ще дасть фору іншим. Компанія має намір «створити першу мейнстрімну платформу доповненої реальності».

Анонс здається нешкідливим, але не варто помилятися: Facebook вступає в пряму конкуренцію з Google і Apple, намагаючись створити ще один паралельний світ додатків і інструментів, які не будуть покладатись на традиційні ринки смартфонів. Більше того, на цей раз Facebook також оголошує війну майже всій технологічній індустрії, переконані автори Business Insider.

Хоча для розігрування «дорожньої карти» буде потрібно не менше десяти років, сьогоднішні анонси — ще одна віха на шляху до усунення смартфонів і не лише їх?

Платформа для разработчиков Facebook Camera Effects Platform призвана ускорить развитие дополненной реальности в соцсети

Фото: Facebook

В ході F8 Цукерберг розповів про намір компанії випускати AR-окуляри, здатні проектувати віртуальні об’єкти (скажімо, шахові дошки або навіть телевізори) на те, що ви бачите.

Це означає, що замість «фізичного» телевізора у вітальні буде достатньо додатку TV за 1 долар. Цю ідею можна поширити і на смартфони, смарт-годинники, планшети, фітнес-трекери і ін.

Для Microsoft з її голографічними окулярами HoloLens такий сценарій теж здається очевидним: Алекс Кіпман (Alex Kipman), глава HoloLens, нещодавно назвав загибель смартфона «природної розв’язкою» приходу доповненої реальності і пов’язаних з нею технологій.

«Проблема полягає в тому, що величезний «шматок» світової економіки залежить від виробництва телефонів, телевізорів, планшетів і всіх тих речей, які, на думку Facebook, можуть бути замінені цією технологією. Навіть Цукерберг визнає, що це довгий шлях».

У короткостроковій перспективі «ігри» Facebook в доповнену реальність можуть здаватися банальною конкуренцією з Snapchat за любов і інтерес користувачів — і це в значній мірі так.

Однак у довгостроковій перспективі Facebook і всі інші — Apple, Google, Microsoft та інші компанії вступають в епоху нового типу обчислень, і майже кожна технологічна компанія на цьому непростому шляху буде перебувати під перехресним вогнем.

В ході F8 Марк Цукерберг також анонсував запуск тестової версії соцмережі у віртуальній реальності — Facebook Spaces.

За її допомогою власники окулярів віртуальної реальності Oculus Rift можуть перебувати в одному віртуальному просторі і взаємодіяти один з одним. По суті, Facebook Spaces – на першому етапі це соцмережа у віртуальній реальності для власників шоломів Oculus, однак, пізніше платформу відкриють і для інших пристроїв.

У віртуальній соцмережі користувачі будуть представлені у вигляді аватарів, створених на основі фотографій. Причому користувачеві доступні широкі можливості налаштування – можна зробити свою віртуальну 3D-копію максимально реалістичною, а можна, навпаки, дати волю фантазії і надати їй найбільш дивний і екстравагантний вигляд.

До речі, аватари будуть цілком живими, а не «дерев’яними». Вони зможуть відтворювати деякі емоції. Раніше нам обіцяли, що аватари зможуть посміхатися, сміятися, а також відображати широкий спектр емоцій, включаючи здивування, гнів і скептицизм.

Користувачі зможуть ділитися емоціями, спілкуватися один з одним, в тому числі за допомогою дзвінків у Facebook Messenger (причому дзвонити по відеозв’язку через Messenger можна навіть тому, у кого немає окулярів Oculus Rift), переглядати фотографії і 360-градусні відео, малювати, робити відеодзвінки і робити селфі своїх аватарів. Відзначається, що в одній сесії зможуть брати участь до чотирьох осіб.

В майбутньому Facebook планує перенести Spaces і на всі інші VR-платформи, але нічого конкретного нам поки не кажуть. Зате деякі вже називають Spaces «більш доброзичливою версією Матриці».

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline