SpaceX і NASA підбирають місця для посадки на Марс
26 Березня , 2017
Колишній інженер НАСА завжди виграє в дартс
27 Березня , 2017

Електричниу вантажівку на тролеях від Siemens і Scania випробують в Лос-Анджелесі

Вантажні автомобілі є великим джерелом шкідливих викидів, що ведуть до змін клімату. Очевидно, що скорочення кількості гучних, брудних дизельних вантажівок на дорогах – це безсумнівне благо і для здоров’я людей. Екологічні переваги електричної тяги в автотранспорті добре демонструють легкові електромобілі, однак аналогічне переведення на електротягу вантажівок пов’язане з відсутністю достатньо потужних батарей. Інженери спробували звернутись до технології столітньої давності і створили вантажівку, електродвигун якої живиться від проводів.

Над створенням такої вантажівки працювали компанія Siemens (більше відома своїми потягами) і один з найбільших виробників важкого транспорту Scania. Нова электровантажівка пересувається як відомий всім тролейбус, з’єднуючись з підвішеними проводами за допомогою пантографа. Випробування новинки проходять на двокілометровому відрізку дороги поблизу шведського міста Евле. Паралельно,  електрики навішують проводи на двох автострадах біля американського Лос-Анджелеса.

Хоча ідея виглядає застарілою, вона має хороші перспективи. Експерти прогнозують, що до 2050 року обсяг вантажних автомобільних перевезень зросте на 200%. Це зростання спровокує подорожчання палива і негативно позначиться на екології, адже паралельно наростанню числа вантажівок будуть збільшуватись викиди вуглекислого газу, оксиду азоту та інших шкідливих речовин. Електрична тяга, навіть з урахуванням збільшення викидів від електростанцій, знизить гостроту цих проблем.

линия электропередачи для грузовиков на электротяге

Електрична вантажівка оснащена маленькою батареєю – її потужність складає всього 5 кВт. На ній можна проїхати трохи більше трьох кілометрів. Енергія, що генерується на спуску і при гальмуванні, не заряджає батарею, а повертається через пантограф назад у мережу. Також є і малопотужний дизельний двигун, який при необхідності може служити генератором.

Найбільш затребуваною експлуатація вантажівок буде в жвавих міжміських коридорах, наприклад, в припортових зонах. Цим пояснюється намір розробників провести такі випробування в околицях Лос-Анджелеса, порт якого щороку приймає тисячі суден.

Єдиним недоліком электровантажівок є дроти. Їх переплетіння у містах з розвиненим трамвайним і тролейбусним сполученням нагадує потворну павутину і сильно псує пейзаж. Однак вигоди проекту Siemens і Scania переважують цей негативний фактор.

Джерело: wired.com

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline