В Індії 7000 з/д станцій живитимутся сонячною енергією
5 Березня , 2017
Вчені організували перший в історії поєдинок двох квантових комп’ютерів
5 Березня , 2017

Boeing збирається виробляти 3D-друковані модульні супутники

Компанія Boeing відома не лише своїми літаками, але і своїми високотехнологічними супутниками, ціна на кожен з яких може досягати 150 мільйонів доларів. Проте в осяжному майбутньому це може змінитися. Справа в тому, що приватна американська аерокосмічна корпорація планує адаптувати нову практику використання модульних 3D-друкованих частин та підвищити рівень автоматизації на своїх підприємствах. Про це повідомляє видання The Wall Street Journal з посиланням на свої джерела.

Поточне виробництво, де нерідко застосовується кастомізована ручна зборка, обходиться дуже дорого не лише самій компанії, але й клієнтам, тому супутників, побудованих Boeing за минулий рік, можна порахувати в буквальному сенсі на пальцях однієї руки. В інтерв’ю WSJ керівник напрямку виробництва супутникових технологій Boeing Пол Раснок заявив, що компанія більше не може так продовжувати, якщо хоче залишатися конкурентоспроможною в цій сфері.

Інші компанії, що виробляють більш компактні і дешеві супутники, вже використовують у своїй практиці складані модульні компоненти, які дозволяють знизити виробничу вартість і при цьому підвищити прибутковість. Наприклад, Airbus і стартап OneWeb (підприємство, чиє створення було профінансовано компаніями Virgin і Qualcomm) зараз будують автоматизовану лінію у Флориді, США. На її базі незабаром можна буде виробляти компактні супутники вартістю, лише, близько 500 000 доларів.

Навряд чи Boeing вдасться досягти такого ж рівня продуктивності, так як компанія, в основному, виробляє великі супутники, але адаптація нового методу виробництва дозволить випускати їй набагато більше одиниць, ніж зараз. На думку Раснока, для скорочення часу виробництва і вартості, перед компанією не стоїть ніяких перешкод. Кінцевою ж метою є вихід на рівень ефективності виробництва, порівнянний з показниками її підрозділу, що займається складанням літаків, де на складання одного цілого Boeing 737 з нуля йде лише 11 днів.

Приватна аерокосмічна корпорація вже почала інтеграцію технології 3D-друку в деякими зі своїх виробничих ліній на заводі в Лос-Анджелесі. Зараз розглядається питання використання таких технологій в самих різних комерційних проектах.

Мабуть, основним недоліком супутників, зібраних модульним методом є те, що час їх роботи, як правило, обмежений 7-8 роками, що наполовину менше 15-річного показника у високотехнологічних одиниць, зібраних традиційними способами. Але і це, в кінцевому підсумку, може виявитися не такою вже й великою проблемою. Клієнти компанії вже зараз шукають способи більш регулярних запусків нових супутників з оновленими технологіями. А модульні і дешевші версії, якраз, готові надати таку можливість.

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline