Друкована плівка, робить девайси по-справжньому гнучкими, показана на LOPEC
3 Квітня , 2017
Як працюють розумні світлофори
4 Квітня , 2017

Аварія з участю автомобіля Über підтверджує необхідність автономних авто

Днями в Темпі, штат Арізона, сталася автокатастрофа за участю самокерованого автомобіля Über. За словами поліції, ніхто серйозно не постраждав, і позашляховик Volvo XC90, який їхав сам по собі, мав право на дорогу, і його не можна ні в чому звинуватити. «Ми продовжуємо вивчати цей інцидент і можемо підтвердити, що на задньому сидінні автомобіля не було пасажирів», говорить представник Über Челсі Колер. Два інженера їхали попереду, і Über повернув у гавань весь свій флот в Арізоні, щоб з’ясувати, що сталося. Поліція не оприлюднила подробиці про водія, крім того, що ніхто не постраждав.

На перший погляд, зіткнення — яке перевернуло Über на бік і розбило вікна іншого автомобіля — здається поганою новиною для бойової команди Тревіса Каланіка. Uber, втягнена в судовий процес з Google де звинувачується в тому, що в її корпоративній культурі панує сексизм, а нещодавно, також, була спіймана за використанням незаконного інструменту, що дозволяє стежити за пасажирами своїх автомобілів.

Але якщо в зіткненні в Темпі винен інший автомобіль, це буде серйозним нагадуванням про те, чому нам потрібні самокеровані автомобілі: люди — жахливі, жахливі водії. Роботи Über можуть врятувати дуже багато життів.

Uber почала возити людей по Темпі на своїх автономних Volvo в кінці лютого. Арізона заохочує тестування автономних транспортних засобів і не пред’являє ніяких вимог компаніям, які відкрили магазин в її межах. Якщо б це зіткнення сталося в Каліфорнії з її суворими законами, Uber довелося б представляти публічний звіт з докладним описом аварії. В Арізоні не так.

Влада Арізони і США заохочують проведення такого роду випробуваня, оскільки бачать в потенціалі величезні переваги для безпеки. Щорічно на дорогах США гине понад 30 000 чоловік; в 2016 році це число збільшилось до 40 000. Людська помилка викликає більше 90% аварій, які в глобальному масштабі щорічно вбивають більше мільйона чоловік.

Обіцянка безпеки з боку автономних технологій виникає не в їх навичках, а в їх сталості. Люди добре водять, коли зосереджені — тобто коли вони тверезі, розслаблені, спокійні і зосереджені на завданні. В реальності ж 40% аварій влаштовуються п’яними водіями, 16% — при відволіканні. Ще є дорожнє буйство: близько 6 мільйонів водіїв навмисно зіштовхнули свій автомобіль з іншим в минулому році в США.

Робот-водій ніколи не зможе виграти Гран-прі Монако, але він ніколи не втомиться, не засне, не розсердиться. Технологія порятунку життя може бути дуже простою. Досліджуючи успіхи автопілота Tesla, слідчі дійшли висновку, що автомобілі, оснащені цим автопілотом, розбивалися на 40% рідше, ніж без нього.

Якщо кожна машина на дорозі буде оснащена технологією, яка зможе утримувати автомобіль на своїй смузі і на безпечній дистанції від інших автомобілів, число смертельних аварій знизиться на 80%, вважає Delphi, один з найбільших автомобільних постачальників у світі.

Якщо Uber і її конкуренти зможуть поставити більш просунуті автомобілі, які зможуть їздити по містах зі складним рухом, вони зможуть знизити відсоток аварій ще більше. А коли буде налагоджена комунікація між автомобілями, можливо, вони зможуть запобігати аварії, навіть, спричиненої людьми. Наприклад, якщо хтось захоче проїхати на червоне світло, автомобілі з правом проїзду будуть про це знати і призупинятьсь, щоб гарантувати безпеку.

Звичайно, зробити дороги безпечнішими — це не єдина мотивація Über. Ринок автомобілів продовжує розвиватися, і компанії на зразок Google, Ford, General Motors, Nissan, Tesla та інших спрямовуються до цієї годівниці, яка не буде залежати від водіїв, яким потрібно платити. Вони пускають слину над галуззю, потенційна вартість якої, за оцінками Boston Consulting Group, складе 42 мільярди доларів до 2025 року.

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline