Як обдурити алгоритм штучного інтелекту і чим це загрожує
16 Квітня , 2017
Електровантажівка Tesla Semi буде представлена у вересні
16 Квітня , 2017

3D-друк знизить вартість виготовлення Boeing 787 Dreamliner на $2-3 млн

3D-друку продовжує набирати популярність в світі промислового виробництва.

Компанія Boeing має намір приступити до використання деталей, виготовлених за допомогою методу 3D-друку, для виробництва літака 787 Dreamliner. Спільними зусиллями з компанією Norsk Titanium були розроблені перші друковані титанові структурні елементи літака, повідомляє Reuters.

3D-печать позволит снизить стоимость Boeing 787 Dreamliner

Фото: engadget.com / Norsk Titanium

Norsk Titanium розробила власну технологію створення титанових деталей на основі швидкого плазмового осадження (RPD). При ньому титановий дріт плавиться в хмарі газу аргону. Так створюється кожна деталь. Процес дозволяє знизити витрати на сировину і енергію порівняно з традиційним куванням та обробкою.

Boeing використовує надруковані 3D-деталі не вперше — раніше корпорація задіяла їх у створенні реактивних двигунів і космічних таксі. Але, за словами Norsk Titanium, продукт став першим, затвердженим FAA в якості конструкційного несучого елемента, що несе навантаження на корпус під час польоту.

Boeing вирішила використовувати 3D-друк для літака 787, тому що для його виготовлення потрібно більше металу, ніж для інших моделей. Крім того, традиційно виготовлений титановий сплав може бути дуже дорогим. Завдяки використанню друкованих титанових структурних елементів компанія Boeing планує знизити вартість виготовлення одного літака на $2-3 млн.

Економія зараз дуже важлива для корпорації, яка з 2015 року втрачала по $30 мільйонів на кожному випущеному Dreamliner вартістю $265 мільйонів. При цьому, на титанові деталі припадає $17 мільйонів від загальної ціни літака. З урахуванням того, що в рік компанія випускає 144  787 Dreamliner, економія буде досить істотною.

Втім, для комерційних програм подібного плану це нормально: зазвичай, в початкові дослідження і розробку вкладаються великі гроші, після чого, витрати скорочуються за рахунок підвищення ефективності виробничого процесу. Створення Dreamliner стало прибутковим лише в 2016 році — до цього Boeing понесла збитки в розмірі приблизно $29 мільярдів.

Стоимость изготовления самолёта Boeing 787 Dreamliner снизится на $2-3 млн благодаря изготовлению компонентов методом 3D-печати

Фото: engadget.com

Виробництво 787 Dreamliner особливо затратне через надмірне використання титану. Цей металевий сплав дуже міцний, легкий і дозволяє літаку ефективно використовувати паливо. Але коштує він в сім разів більше алюмінію, з якого зазвичай будують комерційні літаки.

Протягом останнього року Boeing співпрацювала з Norsk Titanium, щоб успішно пройти суворі тести Федерального управління цивільної авіації США (FAA) для друку компонентів.

В цьому році планується отримати додатковий дозвіл FAA щодо властивостей матеріалу і виробничого процесу. Це дозволить Norsk Titanium випускати більше титанових деталей методом 3D-друку без необхідності отримання схвалення для кожної з них, що призведе до ще більшої економії виготовлення літаків.

Спочатку друк деталей 787 Dreamliner буде здійснюватися в Норвегії, але до кінця року має закінчитись будівництво промислового об’єкта Norsk Titanium AS в місті Платтсбург, штат Нью-Йорк. На новому промисловому об’єкті встановлять дев’ять 3D — принтерів.

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline