Індія встановила новий рекорд, запустивши в космос 104 супутника за один раз
17 Лютого , 2017
«Укрпошта» планує перейти на доставку електромобілями
18 Лютого , 2017

Ілон Маск: буріння тунелів перспективніше, ніж літаючі машини

На парковці біля штаб-квартири SpaceX розростається величезна яма — частина нового проекту Ілона Маска, який має намір «підірвати» бурильну індустрію і вирішити проблему пробок. Кореспондент Bloomberg Макс Чефкін зустрівся з головою Tesla і SpaceX, щоб дізнатися подробиці його нового проекту Boring Company.

До проектів Ілона Маска прийнято ставитися з часткою скепсису: в 2015 році він чи то жартома, чи то всерйоз заявив про скидання ядерних бомб на поверхню Марса для поліпшення клімату на Червоній планеті. У 2016-му повідомив, що розробляє костюм Залізної людини для Пентагону. Його новий проект — бурильна компанія Boring Company — багатьом здалося черговою спробою викликати реакцію преси. Однак уже в січні біля штаб-квартири SpaceX з’явився котлован, глибина якого становить 4,5 м, а ширина — 15 м.

Проект носить назву Boring Company, і Маск вже купив домен BoringCompany.com хоча в інтерв’ю Bloomberg він заявив, що планує назвати компанію American Tubes and Tunnels, щоб «потролити AT&T» (американський транснаціональний телекомунікаційний конгломерат).

Первый тоннель Boring Company

Boring Company буде незалежною компанією, не пов’язаною з Tesla або SpaceX. Керівником проекту Маск призначив Стіва Девіса, старшого інженера SpaceX, який розробляв системи наведення для першої ракети компанії. Штатних працівників в Boring Company поки немає, як і чіткого бізнес-плану.

Нова компанія планує зайнятися прокладанням тунелів для автомобілів та високошвидкісних поїздів, в тому числі і для Hyperloop. Ймовірно, проект буде отримувати контракти від уряду.

Поки що бурильна машина на прізвисько Ненні від Herrenknecht вирила тільки котлован, тунель ще не розпочато. З часом Маск має намір побудувати велику підземну мережу, яка включала б не менше 30 рівнів тунелів для автомобілів та швидкісних поїздів.

Щоб підвищити потужність бурильної установки, Маск планує використовувати поліпшені матеріали і конструкцію, яка дозволить створювати шахту і прокладати стінки тунелю одночасно. Поки що система прориває не більше 90 м глини в день, але глава Boring Company хоче досягти показника 1,6 км в день. З точки зору фізики, таке цілком можливо.

Элон Маск начинает рыть первый туннель в SpaceX

Реалістичність планів підтверджує і професор Оксфордського університету Бент Флівб’єрг, який займається вивченням великих інфраструктурних проектів. На думку вченого, Маск дійсно може прискорити процес буріння, якщо підготує достатню кількість запасних деталей, так що не доведеться тижнями чекати нових поставок. Флівб’єрг також підкреслив, що будівельна індустрія потребує «прориву», а прориви Маску завжди вдавалися. Приклад тому — космічна галузь, в якій з часів програми «Аполлон» мало що змінювалося, поки на сцену не вийшла SpaceX з її багаторазовими ракетами.

Ілон Маск вважає свої амбіції цілком реалізованими. На його думку, будівництво тунелів для позбавлення від пробок має більше відношення до реальності, ніж запуск літаючих автомобілів, в які вкладаються Ларрі Пейдж, Uber і Airbus. Щоб машина не впала, їй потрібно виробляти силу, спрямовану вниз. А значить, літальний апарат буде робити багато шуму. Якщо відбудеться зіткнення в повітрі, то деталь від машини може впасти на землю і спрацювати, як гільйотина, говорить Маск. «Рівень стресу навряд чи знизиться від важких дзижчать апаратів, що нависають над головою», — наголошує підприємець.

Джерело: hightech.fm

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline