Як це працює? | Вітряна електростанція (відео)
7 Березня , 2017
Злиття людей і машин не зупинить повстання машин
7 Березня , 2017

У Британії створять їстівний безпілотник для доставки гуманітарної допомоги

Кожен їстівний безпілотник Pouncer може врятувати 50 життів.

Британський стартап Windhorse Aerospace оголосив про плани розробити безпілотний літальний апарат для доставки гуманітарної допомоги до зони лиха, корпус якого буде частково їстівним. Про це повідомляє видання Wired

В Великобритании создадут съедобный беспилотник для доставки гуманитарной помощи

Їстівний безпілотник Pouncer від компанії Windhorse Aerospace

Безпосереднім приводом для початку його розробки став землетрус у Непалі в 2015 році. Тоді тисячі жителів гірських сіл кілька тижнів чекали гуманітарної допомоги, в першу чергу харчів. Через лавини та зсуви, до людей не могли дістатися машини, а гвинтокрилів не вистачало.

Безпілотники вважаються незамінним інструментом, який використовується рятувальниками у пошуково-рятувальних операціях або при ліквідації наслідків стихійних лих і техногенних катастроф. Такі апарати зазвичай використовують для пошуку людей, розвідки та оцінки ступеня руйнувань, а також координації дій рятувальників.

Генеральний директор Windhorse Aerospace Найджел Гіффорд – один з тих, хто стояв за розробкою ранньої версії безпілотника на сонячних батареях для Facebook. Тепер його головний проект – дешевий апарат для доставки гуманітарних вантажів. Дешевим він повинен бути тому, що швидше за все він буде одноразовим.

Безпілотник під назвою Pouncer (що можна приблизно перевести як «Грабіжник») отримає невелику електронну схему-контролер, електромотор з повітряним гвинтом, акумулятор і приводи елевонів. Всі ці елементи будуть встановлені в легкий дерев’яний каркас, що має 17 комірок для сухого пайку.

Цей пайок, щільно упакований в пакети, буде складатись в комірки і завершувати гладку поверхню безпілотника. При цьому дерев’яний корпус можна буде розібрати і використовувати в якості дров для багаття, а покриття крил можна пристосувати для захисту від дощу.

«Ми намагались звести кількість електронних деталей до необхідного мінімуму. Наші фахівці по харчових технологіях кажуть, що незабаром ми зможемо навіть електронні компоненти робити з харчових продуктів. Наприклад, з бульйонних кубиків можна буде друкувати мікросхеми», — говорить Найджел Гіффорд.

Британцы создадут съедобный беспилотник

Найджел Гіффорд (Nigel Gifford), генеральний директор Windhorse Aerospace

Компанія має намір сконструювати перший прототип безпілотника з розмахом крила в 2,7 метра протягом найближчих двох місяців. У перспективі Windhorse Aerospace має намір випускати три версії літального апарату, які зможуть доставляти до зони лиха 20, 50 і 100 кг їжі.

Після запуску серійного виробництва Pouncer компанія планує приступити до створення практично повністю їстівного безпілотника, який буде представляти собою літаючий сухий пайок. Каркас і покриття цього апарату будуть виконані з сублімованих пресованих овочів.

Вартість доставки гуманітарних вантажів за допомогою дронов буде такою ж, як при доставці гвинтокрилами або літаками. Безпілотники при цьому будуть точніші, стверджує розробник. Бортова навігаційна система дозволяє приземляти їх з точністю до 7 метрів. Крім того, апарати можна скидати з борту транспортного літака. Тоді вони зможуть планувати до місця призначення, долаючи до 40 кілометрів без увімкнення мотора.

Важливо, що апарат може долетіти й обережно приземлитись саме в місці призначення, не потрапивши при цьому в руки зловмисників, сторін противників або корумпованих чиновників. Адже часто буває так, що розподілом гуманітарної допомоги у постраждалих регіонах займаються нечисті на руку місцеві органи влади, яким вигідніше продати вантаж, ніж роздати його нужденним, кажуть в компанії Windhorse Aerospace.

У той же час відправники вантажів самі можуть залишатися в безпеці. Такий спосіб доставки звільняє від необхідності споряджати конвої для супроводу вантажів, які нерідко самі стають об’єктом нападу.

Дрони не вперше застосовуються для доставки гуманітарних вантажів. Наприклад, в Руанді використовують безпілотники для доставки донорської крові. У Гані з допомогою літальних апаратів жителям доставляють протизаплідні таблетки і презервативи. Однак у найбільш проблемних зонах, наприклад, на території конфлікту в Сирії, спроби використовувати дрони для доставки гуманітарної допомоги провалилися. Причиною стали фінансові та технічні проблеми.

Як припускають ЗМІ, британському стартапу з його благородною ідеєю доведеться зіткнутися з подібними проблемами – браком фінансування та перешкодами на місцях. Незважаючи на це, перші корисні і смачні безпілотники планують випустити вже в майбутньому році.

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline