Створена губка, здатна очистити океан від нафти і нафтопродуктів
12 Березня , 2017
Qutee.com — штучний інтелект на службі маркетингу
13 Березня , 2017

Джефф Безос показав новий і повністю зібраний ракетний двигун BE-4

Приватна американська аерокосмічна компанія Blue Origin завершила складання нового ракетного двигуна BE-4 – основної системи, яка буде використовуватись для орбітальних запусків у новій ракеті-носії. Подія для самої компанії, треба сказати, дуже важлива, так як розробка двигуна велася ще з 2011 року. Джефф Безос, виконавчий директор Blue Origin, поділився сьогодні декількома фотографіями повністю зібраного і готового до установки двигуна. При цьому додавши, що в цілому було зібрано три аналогічних зразка BE-4.

На одній з фотографій видно, як на сопло двигуна надітий чохол, що може говорити про те, що його планують транспортувати. Куди саме його збираються перевозити, Безос не уточнив, але, найімовірніше, мова йде про тестовий полігон компанії, розташований в Західному Техасі. Тут знаходяться всі випробовувані компанією ракети-носії. Крім того, тут же проводився випробувальний запуск і посадка «New Shepard» – багаторазової ракети-носія, яку компанія планує використовувати для космічного туризму.

У новій ракеті, яка отримала назву «New Glenn», буде використовуватися відразу 7 двигунів BE-4. Як і «New Shepard», «New Glenn» буде багаторазовою ракетою-носієм, здатної після доставки корисних вантажів на орбіту здійснювати посадку назад на землю (аналогічно ракеті-носієві «Falcon 9» від компанії SpaceX). Однак важливою відмінністю «New Glenn» від тієї ж «New Shepard» є те, що вона буде важкою ракетою-носієм, що має достатню потужність для виведення дуже важких вантажів, а також, більшої кількості людей на орбіту.

Діаметр ракети буде становити 7 метрів, а висота варіюватися від 82 до 95 метрів. Все буде залежати від того, яку з двох версій ракети-носія потрібно буде використовувати в тому чи іншому випадку. Одна версія буде мати тільки одну додаткову ступінь, яка відділятиметься від іншої частини ракети і разом з вантажем виводитись на орбіту. Дана ступінь буде працювати на базі лише одного двигуна BE-4. Інша версія ракети «New Glenn» буде оснащена двома додатковими ступенями. Одна зі ступеней буде працювати на базі BE-4, інша – оснащуватися двигуном BE-3, зменшеною версією, яка зараз використовується на ракеті-носії «New Shepard».

Розміри «New Glenn» будуть величезними, особливо на тлі інших ракет-носіїв. За розмірами ракета Безоса буде перевершувати і ракети SpaceX, і в тому числі ракети-носії United Launch Alliance. Щоправда поки що це лише в мріях, так як «New Glenn» існує поки лише на папері. Збірка ракети-носія буде здійснюватися на одному з виробничих заводів Blue Origin, будівництво якого зараз ведеться на мисі Канаверал у Флориді. Безос обіцяє, що запуск «New Glenn» відбудеться до кінця цього десятиліття.

Однак не лише «New Glenn» може отримати двигуни BE-4 в майбутньому. Підприємство United Launch Alliance (ULA) також розглядає можливість використання цих систем в своїй новій ракеті «Vulcan». Вона прийде на заміну ракети-носія «Атлас-5», спори про яку ведуться останні кілька років. Уряду США не подобається, що в ній використовуються російські ракетні двигуни РД-180. Після відомих подій в Україні Конгрес США підписав указ, що забороняє використовувати російські ракетні двигуни для запусків американських військових супутників.

Враховуючи, що ULA останнє десятиліття є основним постачальником космічних запусків для американських військових, компанії довелося піти на поступки і розпочати пошук заміни російським двигунів РД-180. Зрештою було прийнято рішення щодо створення повністю нової ракети, яка буде використовувати зовсім новий тип двигунів, розробкою яких займається компанія Blue Origin.

У ULA сподіваються, що перший запуск ракети-носія «Vulcan» можна буде здійснити не пізніше 2019 року. Основною метою цього запуску буде перевірка ракети, що працює на базі двох двигунів BE-4. Проте, якщо, з якоїсь причини, цей план виявиться невдалим, то у ULA є запасний варіант у вигляді нового двигуна AR1, розробленого компанією Aerojet Rocketdyne. Але на даний момент виконавчий директор ULA Торі Бруно, здається, цілком задоволений успіхами та досягненнями компанії Blue Origin.

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: 
Inline
Inline